Preiskava lanske nesreče Lion Air, v kateri je umrlo 189 ljudi, je pokazala, da sta se pilota borila z lastnim letalom, ki je več kot 20-krat spustilo nos proti zemlji, pilota pa sta ga popravila nazaj in vmes brskala po priročniku letenja z 737 max 8, ker nista vedela, kaj se dogaja. Preiskava nesreče Ethiopian Airlines, v kateri je 10. marca umrlo 157 ljudi, še poteka, vendar vse kaže na podobno težavo kot pri Lion Air.

Poseben program v letalu je dobival napačne informacije od senzorja o tem, kam je usmerjen prednji del letala. Računalnik je dobil informacijo, da letijo pokonci, ter ocenil, da lahko pride do zastoja in strmoglavljenja, zato je nos letala nemudoma obrnil navzdol. Pilota sta ga medtem skušala obrniti navzgor.

Pri Boeingu so kmalu po drugi nesreči napovedali posodobitev programske opreme, ki naj bi odpravila težave. Že pred tem so izvedli izredna usposabljanja za pilote, kjer so jim pokazali, kako lahko domnevno sporno tehnologijo ročno izklopijo.