Vlagatelji iz Kitajske naj bi znova okrepili interes za velike hrvaške infrastrukturne projekte, potem ko je družba China Road and Bridge Corporation (CRBC) lani odprla gradbišče mostu na Pelješac. V ospredju zanimanja so vlaganja v kontejnerski terminal v reškem pristanišču, ki je bolj znan kot Zagrebačka obala, pa tudi strateški projekt gradnje dvotirne »nižinske« železniške proge med Reko in Botovim ob hrvaško-madžarski meji, za katero za zdaj obstajajo le okvirni načrti. Projekt železniške proge je ocenjen na približno milijardo evrov. Ena največjih ladijskih družb na svetu COSCO je interes za vlaganja v Zagrebačko obalo izrazila že pred sedmimi leti v času vlade nekdanjega premierja Zorana Milanovića.

Kitajska družba, ki sicer že upravlja glavna terminala v pirejskem pristanišču, vidi reško pristanišče kot dodatno vstopno točko za blago, ki potuje proti osrednji Evropi. Na Hrvaškem pričakujejo, da bodo gradbena dela na Zagrebački obali končali maja letos. Do sredine leta naj bi objavili tudi razpis za koncesijo, pri katerem računajo na prijavo družbe COSCO, je pred časom poročal Novi list. Gradnja terminala je stala 75 milijonov evrov, od koncesionarja pa pričakujejo dodatnih 150 milijonov evrov vlaganj v opremo in morebitno širitev terminala. O sodobni nižinski progi, ki bi povezala Reko in Botovo, naj bi predstavniki hrvaške vlade uradne pogovore s potencialnimi kitajskimi partnerji nadaljevali med srečanjem na vrhu Kitajske in 16 držav srednje Evrope, ki bo 11. in 12. aprila v Dubrovniku. Progo nameravajo zgraditi najpozneje do leta 2030. Nova železniška povezava bo imela zmogljivost 20 milijonov ton na leto.