Časovne stiske in posledično pritiska, da bi v Magni čim prej zagnali proizvodnjo, med današnjim zagonom lakirnice ni bilo zaznati. Približno dvesto zaposlenih je po tekočem traku popeljalo osem karoserij, ki so jih nato naložili na tovornjake skupaj s 16 polakiranimi karoserijami jaguarja e-pace, ki so jih dokončali že med testiranjem sodobnega avtomatiziranega sistema. Tovor so nato odpeljali v matično tovarno Magna Steyr v Gradec.

Vodilni optimistični

Obseg proizvodnje se bo v prihodnjih dneh povečeval v podobno ležernem ritmu. V petek naj bi polakirali 18 karoserij, do konca maja naj bi dosegli številko sto, kar pa je še daleč od polne zmogljivosti obrata. Sistem je namreč nastavljen tako, da v obratu v eni uri polakirajo dvajset karoserij. V eni osemurni izmeni bi tako lahko iz Hoč odposlali skupno 160 karoserij.

»Zadnja tri leta smo res trdo delali, da pridemo do današnjega dne, zdaj se lahko končno posvetimo proizvodnji,« je današnji zagon poskusne proizvodnje komentiral vodja obrata David Adam. Znaki ohlajanja svetovnega avtomobilskega trga ga ne skrbijo. »Po vsakem padcu pride vzpon,« je prepričan Avstrijec.

Vodja oskrbovalne verige Miran Kolarič je v Magni zaposlen približno leto dni, od lanskega oktobra službuje v slovenski lakirnici. Današnji torek je bil prvi uradni proizvodni dan v novem obratu. »Vsi v podjetju verjamemo, da je to šele začetek velike zgodbe in da najboljše pride s širitvijo projekta,« je dejal Kolarič.

Zaposliti morajo še 404 delavce

Predvidena širitev proizvodnega kompleksa je odvisna od prihodnjih naročil avtomobilske industrije, poudarja Adam. V skladu z določili pogodbe o podelitvi državne subvencije je imela Magna za odprtje lakirnice čas do novembra letos, 404 ljudi pa mora v podjetju zaposliti najpozneje oktobra 2022, sicer bo morala državi vrniti del prejete državne pomoči.