Nadzor nad Alitalio je predlani prevzela italijanska vlada in državnega letalskega prevoznika pri življenju ohranjala s premostitvenimi posojili v skupni vrednosti 900 milijonov evrov. Denar bi morala državi po prvih načrtih vrniti do 15. decembra lani, a so nato v Rimu rok podaljšali do konca junija letos. Državno pomoč je lani spomladi pod drobnogled vzela tudi Evropska komisija, saj je prepoznala nekatere poteze, ki bi lahko pomenile kršitev evropskih pravil o državni pomoči.

Država, ki želi v prevozniku ohraniti 15-odstotni delež, je po prevzemu nadzora v družbi začela zbirati interesente za vstop v lastništvo. Sprva je bilo nezavezujočih ponudb za nakup družbe okoli 10, a zavezujočo ponudbo je ob koncu lanskega leta nato oddalo le državno železniško podjetje Ferrovie dello Stato, ki pa se je v minulih tednih z Easyjetom in ameriško Delto Airlines pogovarjalo o skupnem nastopu v obliki konzorcija. Easyjet in Delta naj bi v okviru teh načrtov prevzeli 40-odstotni lastniški delež. Iz Easyjeta so danes po poročanju tujih tiskovnih agencij sporočili, da se iz postopka zdaj umikajo, a ostajajo zavezani Italiji kot destinaciji, kjer letno prepeljejo 18,5 milijona potnikov in v svojih treh vozliščih v Milanu, Neaplju in Benetkah zaposlujejo 1400 ljudi.

Pogovori se medtem nadaljujejo med italijanskimi železnicami in Delto, ki naj bi se zanimala za nakup 10-odstotnega deleža v Alitalii.

Podpredsednik italijanske vlade, pristojen za industrijo in podjetništvo, Luigi di Maio je sicer lani stopil v bran vstopu državnih železnic v Alitalio, saj bi to po njegovih besedah pripeljalo do prvega podjetja na svetu, ki bi združeval letalski, železniški in avtobusni promet. To bi bilo po njegovih besedah za turistično velesilo, kot je Italija, velikega pomena. A prav prisotnost Ferrovie dello Stato skupaj z ohranitvijo lastniškega deleža države je lani jeseni zmotila nemškega prevoznika Lufthansa, ki je bil pred tem najresnejši interesent za Alitalio, a je nato nad načrti obupal.

Alitalia se je sicer v preteklosti že večkrat znašla v težavah, v tej zadnji epizodi pa vse od leta 2002 ni poslovala z dobičkom in predlani pod bremenom večmilijardnega dolga postala tudi insolventna.