Zgodba podjetja Modri planet se je začela leta 2011, ko je Tomaž Izak začel razmišljati o novi geodetski storitvi, ki jo je takrat opravljalo eno oziroma dve podjetji v Sloveniji. »Aerofotogrametrija, geodezija iz zraka, me je potihoma vedno privlačila, zato sem spodbudil sodelavca, nadobudnega študenta Marka Mesariča, da bi se preizkusili tudi v teh vodah. Povabil je svojega sošolca Vida Petermana, ki je že od malega zelo matematično in računalniško usmerjen, predvsem pa z veliko strastjo in zanimanjem usmerjen v fotogrametrijo. Pozneje se nam je pridružil Mitja Puzigaća, ki je ravno tako kot Vid neke vrste genij,« o začetkih podjetja spregovori Izak. Fantje so brez težav hitro našli skupni jezik in se odločili, da poskusijo zajemati zračne posnetke z brezpilotniki, ki so se takrat pojavili na trgu.

Našli so vir investicije in kupili nemški brezpilotnik za 40.000 evrov ter začeli ustvarjati. »Vid je zelo dobro in dokaj hitro prišel do prvih obetavnih rezultatov in začeli smo tržiti storitev, ki je privabila tudi začetna investitorja Jureta Dolenca in Andreja Cvarja, pozneje še Jure Kapetana. Verjeli so v nas in v produkt prihodnosti,« pove sogovornik in odkrito spregovori tudi o začetniških napakah. »V krajšem obdobju smo začeli sami sestavljati brezpilotnike. Strojna oprema je res nekaj problematičnega, sploh če je v zraku na 80 metrih nad tlemi in gre kaj narobe. Na srečo večjih nezgod nismo imeli, o stroških pa raje ne bi govoril.«

Finančna injekcija podjetniškega sklada

Največja spodbuda za mlade fante je bila pridobitev razpisov podjetniškega sklada P2A in P2B v skupnem znesku 75.000 evrov ter pozneje še investicija v znesku 200.000 evrov. »Ravno ta denar nam je ponudil možnost, da smo se pokazali svetu na največjem geodetskem sejmu Intergeo v Nemčiji. Bili smo prepoznani in začeli smo sklepati pogodbe z distributerji, ki prodajajo geodetsko opremo in instrumente, imajo svoje stranke in jim ponudijo tudi naš program 3Dsurvey,« pove sogovornik, katerega podjetje ima trenutno predstavnike v 30 državah po vsem svetu.

Investicija, ki so jo prejeli od Slovenskega podjetniškega sklada, jih je ponesla v svet, na raven globalnega podjetja. Ekipa je poleg investicije dobila tudi svetovalce, izobraževanja, kontakte drugih podjetnikov in to jim je pomagalo dozoreti. Prav tako so se naučili sodelovanja z investitorji. »Razlika med tujimi in domačimi investitorji je v velikosti vložka, prav tako so morda tuji rahlo bolj drzni. Prav tako verjamem, da moraš biti za investicijo dobro pripravljen, saj moraš vedeti, kako boš denar unovčil in oplemenitil.«

Program za geodetska podjetja

Program 3Dsurvey je ciljno razvit za geodetska podjetja, uporabljajo pa ga tudi gradbeniki, arheologi, okoljevarstveniki in projektanti. Na podlagi več kot 300 izvedenih projektov je postal 3Dsurvey močno in nepogrešljivo programsko orodje. »Uporabniki 3Dsurveya pri svojem delu uporabljajo fotoaparat in brezpilotno plovilo. S končnimi produkti, kot so 3D-oblak točk, digitalni model terena in orto fotonačrt, lahko govorimo, da smo ustvarili del novega geodetskega orodja, ki olajša vsakodnevno delo geodetom,« razloži svojo dejavnost Izak. »Ker operiramo s fotografijami, ki so osnovni vir zajema podatkov, so naši izdelki veliko bolj prijazni do naročnika in mu ponujajo veliko lažjo predstavo o dogajanju v prostoru.« Prednost tehnologije je v kompleksnosti zajetih podatkov, za opravljanje meritev ni treba postavljati zapor ceste oziroma avtoceste, prav tako omogoča hkraten zajem velike količine podatkov o topografiji prostora. »Predvsem se čas terenskih meritev skrajša tudi do 80 odstotkov.« Lasten know how naročniku omogoča tudi podporo 24 ur na dan.

Kupcu ponudijo tudi izobraževanje

Končni kupci program kupujejo prek distributerjev, ki jim omogočijo tudi osnovno izobraževanje. So pa z leti izpopolnili tudi izobraževalni del, ki ga izvajajo prek spletnih vebinarjev (fantastično orodje, op. p). Njihovi kupci imajo tudi močno podporo z materiali na njihovi spletni strani. Podjetje Modni planet večjih tekmecev nima, saj se, kot sami radi pravijo, kar sami uvrščajo med tri največje tekmece. »Prvo je podjetje Pix4D iz Švice, ruski Agisoft in morda še ameriški DroneDeploy. Mislim, da dobro sledimo drug drugemu. Prav Švicarji so marketinško najbolj prodorni in posledično najuspešnejši,« pove Izak, ki mora omeniti, da so se dolgo časa obremenjevali zaradi novih konkurentov. »Pa nas je kolega pomiril, češ da vrst piva je tudi iz dneva v dan več. Res je, dobili smo že veliko konkurentov, ki pa so kar nenadoma izginili. Težko je slediti trendu panoge, razvoju računalniške opreme in brezpilotnim plovilom.«

A ne glede na to je uvrstitev med najboljših šest slovenskih startupov, kamor jih je pred časom uvrstila revija Manager, laskajoča in seveda obvezujoča. »Osebno dojemam odločitev revije kot vodenje podjetja v pravi smeri, kar s takšnimi sodelavci, kot jih imam, ni težko. Vsak dan se z veseljem spopadamo z vedno novimi izzivi,« pove uspešen direktor. »Za tako majhno podjetje je velik izziv usklajevati razvoj produktov s prodajo in marketingom, predvsem pa skrbeti za širitev in razvoj ekipe, saj tudi v marketingu tehnologija omogoča številne rešitve,« doda. Naj še omenimo, da bo 3Dsurvey konec aprila ugledal verzijo 2.9 z novimi funkcijami in možnostmi uporabe. »Idej za nadgradnjo programa imamo kar preveč, zato smo se obvezali k nadgradnji ob vsakem četrtletju,« pogovor sklene Tomaž Izak.