Grafična oblikovalka Pavla Bonča se je že kot otrok navadila na ustvarjanje in praktično delo, saj je v njeni družini vladalo kreativno okolje, ki jo je navdajalo z voljo in veseljem ob ustvarjanju novega. Vpisala se je na Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo, nato pa nadaljevala študij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje na Univerzi v Ljubljani. Ves čas izobraževanja je preizkušala različna polja kreativnosti, ob katerih jo je vedno zanimala tudi obrtna spretnost.

Grafično oblikovanje med podobami, oblikami in materiali

Po študiju je sodelovala v agenciji za oblikovanje Kline&Kline, kjer je bilo pozitivno in produktivno okolje, ki je generiralo uspešno zaključene projekte, zmage na natečajih in pomembne razstave. Pavla Bonča je takrat spoznala, kakšen je smisel oblikovanja in kaj so prednosti, ko oblikovalcu ni treba iskati naročnikov in se boriti na trgu. Prav tako je delo v veliki agenciji omogočalo dostop do projektov večjih naročnikov, ki so bili obsežnejši in zahtevnejši ter so nastajali timsko. A že med študijem je vzpostavila prve stike s strankami, imela je priložnost sodelovati pri projektih za številne naročnike, največ je delala za Krko. S tem si je pridobivala dragocene praktične izkušnje, kar ji je pomagalo, da je po diplomi lahko razširila krog naročnikov.

Pavla Bonča zdaj deluje kot samostojna oblikovalka. Kreira, ustvarja, oblikuje ter preoblikuje podobe in oblike na področjih grafičnega in industrijskega oblikovanja. Je avtorica celostnih grafičnih podob, embalaž, revij, letnih poročil, koledarjev, voščilnic, tiskanih oglasov ter promocijskih izdelkov za podjetja Krka, Triglav, Fructal, Belinka, Merkur, Lekarna Novak, vinogradnik Žvokelj… Ustvarila je tudi celostne grafične podobe poslovnih darilnih projektov, izdelkov in blagovnih znamk za večja slovenska podjetja. Razstavljala je na slovenskih in mednarodnih razstavah ter prejela priznanje zlati MM 2005.

Sodelovanje s pisatelji in ilustratorji

V zadnjem času se je posvetila predvsem svetu knjižnega oblikovanja, ki jo je povsem prevzel. Začela je kot zunanja oblikovalka Mladinske knjige, potem Družine in nato še drugih založb. Pavla Bonča nam zaupa: »Knjiga mi je postala nov izziv, v meni vzbuja otroško radovednost in svežo kreativnost, kar se hkrati dopolnjuje z obrtno spretnostjo, ki me spominja na otroška leta ustvarjanja…« Tako sta na knjižnem sejmu 2017 prejeli nagrado za oblikovanje kar dve njeni knjigi: Butalci z ilustracijami Petra Škerla (Mladinska knjiga) za najlepšo mladinsko knjigo, biografija Filip Terčelj (Založba Družina) pa za najlepšo zgodovinsko knjigo. Dizajn knjige ButalciFrana Milčinskega sloni na harmoniji besedila in bogatih ilustracij Petra Škerla, ki sledijo vsebini besedila stran po stran. Besedilo se optimalno in razgibano prilega ilustracijam, izbor same pisave pa se prilega jeziku pisatelja, karakterju zgodb in junakom knjige, Butalcem.

Zadnji obsežnejši knjigi sta Svet čebel priznanega avtorja knjig o naravi Ivana Esenka pri založbi Družina in posebna izdaja angleškega prevoda Cankarjevega dela Images from Dreams, ki jo je izdalo Društvo slovenskih pisateljev. Svet čebel je bil kot velika monografija o čebelah in čebelarstvu Slovenije velik izziv za oblikovalko, saj je bila tu bistvena kreativna zasnova knjige, ki bo v nadaljevanju omogočila čitljivo postavitev 240 strani s 500 fotografijami, opremljenimi z obširnimi podnapisi. Avtorica je ustvarila harmonijo prepletanja med osnovnim besedilom in podnapisi, ki se v jasni kompoziciji strani dopolnjujejo s celostranskimi velikimi fotografijami.

Pri oblikovanju knjige Images from Dreams je zaznati čistost in jasnost, zadržanost in hkrati veliko pozornost do najmanjšega detajla. Gre za eno največjih slovenskih literarnih del Ivana Cankarja, kjer se nevsiljiv in preprost videz strani podreja vsebini. Oblikovalka je izbrala sodobnejšo tipografijo, ki subtilno poudarja večno aktualnost literarnega dela in povezuje celostranske reprodukcije oljnih slik slikarja mlajše generacije Mitje Ficka. Pavla Bonča pove tudi, da ji je bilo v veliko veselje oblikovati knjigo prijateljice Alenke Veber z naslovom Kolo sreče, ki »mi je bila izročena v oblikovanje brez vseh omejitev, za povrh pa sva bili na koncu obe zelo zadovoljni. Njene duhovne misli so jasne, preproste in življenjske, pravzaprav večne. Brezčasnost je bila tako izhodišče za dizajn te knjige malega formata. Pazljivo so izbrani oblikovni detajli, prilegajoča pisava in materiali – rahlo arhaični in hkrati okolju prijazni, ki pa ne presegajo vsebinske vrednosti.«

Knjiga KRUHarije & CUKRnije, ki vsebuje recepte za pekovske izdelke in slaščice iz delavnic šole BIC (Biotehniški izobraževalni center) Ljubljana, pa je zahtevala povsem drugačno oblikovanje. Avtorica je združila tradicijo s sodobnostjo in to predstavila z igrivim, razgibanim, a urejenim videzom. Vzdušje kreativnosti z delavnic se odslikava na straneh z recepti in fotografijami Toma Jeseničnika ter z dodanimi vinjetami in izpiski domislic ter nasvetov.