Požar je tovorno ladjo Grande America, ki je bila na poti iz nemškega Hamburga v maroško Casablanco, zajel že v nedeljo zvečer, a so francoske oblasti javnost o dogodku obvestile šele v sredo. Na prvi klic na pomoč se je posadki v težavah odzvala britanska mornariška fregata HMS Argyll, ki se je vračala z devetmesečne misije v Tihem oceanu. Ogenj se je hitro širil, zato so morali najprej poskrbeti za življenja vseh na krovu. Evakuacija 26-članske posadke in enega potnika je bila zahtevna, saj se je ladja do takrat že nagnila za 30 stopinj, kar je oteževalo splovitev reševalnega plovila. Ladja je močno nagnjena na desni bok gorela vse od nedelje zvečer do torka popoldne, ko je potonila 180 navtičnih milj oziroma 333 kilometrov zahodno od francoskega obalnega mesta La Rochelle. Leži na globini 4600 metrov.

Uradni vzrok nesreče po navedbah francoskih oblasti še ni znan, je pa bilo na 214 metrov dolgi in 32 metrov široki ladji poleg kontejnerjev še 2000 vozil. Francoski pomorski prefekt za Atlantik viceadmiral Jean-Louis Lozier predvideva, da je ogenj izbruhnil ravno na enem od avtomobilov ter se nato razširil na kontejnerje. Teh je bilo na Grande America 365, v 45 od njih pa so bile shranjene nevarne snovi, med drugim najmanj sto ton klorovodikove kisline in 70 ton žveplove kisline. Grožnjo za onesnaženje okolja poleg tega predstavlja še 220 ton goriva, ki je na morju že ustvarilo deset kilometrov dolg in kilometer širok oljni madež. Ta bi lahko do nedelje ali ponedeljka že dosegel obalo blizu pristaniškega mesta Bordeauxa.

Lozier grožnje okoljsko katastrofo ne vidi, saj da je večina nevarnih snovi v požaru že pogorela. »Za okolje to ne bi smelo imeti resnih posledic,« je miril okoljevarstvenike. A vsi se z njegovo oceno ne strinjajo. Okoljevarstvena skupina Robin des Bois (Robin Hood) se bo zaradi povzročene škode v okolju pritožila na okrožno sodišče v Brestu. »Na ladji je bilo dva tisoč vozil. To je prometna nesreča na dnu morja. Na stotine ton strupenih snovi je potonilo na območju, izjemno bogatem z ribami, planktonom in morskimi živalmi,« opozarja Jacky Bonnemains, predstavnik nevladne organizacije, katere člane skrbi tudi onesnaženje obale.

Francoski minister za okolje Francois de Rugy je že potrdil sprejetje nekaterih ukrepov – na območje so francoske oblasti poslale štiri ladje, ki bodo oljni madež skušale očistiti, pripravljena je tudi že ekipa za čiščenje na obali. Od lastnika ladje, italijanskega podjetja Grimaldi Group, so v francoski pomorski prefekturi za Atlantik že zahtevali zagotovilo, da morebitni plavajoči kontejnerji ali drugi materiali ne bi ogrozili ne drugih ladij ne okolja, podjetje pa mora ukrepati tudi v primeru onesnaženja. Iz podjetja so že na dan nesreče sporočili, da skupaj s francoskimi oblastmi skušajo preprečiti morebitno okoljsko škodo ter tako zajeziti morebitne posledice nesreče. Nanjo se je odzvala tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc, ki se je v sredo na twitterju zahvalila vsem, ki so pomagali pri reševanju. »Pomorska varnost je naša prioriteta,« je čivknila.