Pomembnosti zdrave prehrane se zaveda vse več odgovornih in vodilnih oseb v podjetjih, zato ne čudi dejstvo, da so se številna podjetja odločila in svojim zaposlenim poleg toplega obroka ponudila tudi sadje na delovnem mestu.

Mlada podjetnika Gregor in Tadej Grm sta se posvetila prodaji sadja in zelenjavi v podjetja. Tam sta prepoznala priložnost in nekakšno nišo, ki jo v letih njunih začetkov ni pokrival še nihče. Da bi lahko sledila svoji zapisani viziji ter svojim sanjam sta brata tudi ob podpori staršev ustvarila blagovno znamko e- Branjevka. Od ustanovitve podjetja so se prihodki vsako leto poviševali. Število zaposlenih bo tudi v prihodnje naraslo, saj se e-Branjevka resno spogleduje tudi s prodajo v tujino.

Otroka ljubljanskih ulic in podeželja

»Na podjetniško idejo sva z bratom prišla pred sedmimi leti. Sam sem ravno začel študirati podjetništvo na ljubljanski ekonomski fakulteti,« pove Tadej, ki je že takrat, vzporedno s študijem, ambiciozno zagrizel še v posel. »Čeprav sva otroka bežigrajskih ulic, rad povem, da sva vikende in počitnice preživela na podeželju. Ob Krki, v okolici Žužemberka, imava babico in vikende smo preživeli pri njej, ji pomagali na kmetiji, na njivi.

In ni bilo nedelje, da se nismo s polnim prtljažnikom sadja in zelenjave za prijatelje in sosede vračali domov,« pove od kje ideja za spletno trgovino. Začelo se je z nekaj strankami, ki so naročile po kilogram korenja, krompirja in solate. »Ko smo pripeljali zelenjavo, zložili in dostavili naročniku, se finančno nismo pokrili,« pove Tadej, ki ob tem ni obupal. Vrgel se je v študije, veliko se je pogovarjal z ljudmi na terenu, prav tako iskal informacije v podjetjih, kamor sta z bratom že dostavljala gajbice za posameznega naročnika. »Zgodba je bila kmalu zelo jasna saj je logistika pomenila ogromen zalogaj, prodane količine pa zaradi nakupnih navad ljudi majhna. Tako sta svoj posel usmerila v dostavo za podjetje in danes dejansko pokrivata že vso Slovenijo. Začeli smo z enim kombijem, danes jih imamo pet.«

Pozornost namenili tudi logotipu

Zaradi povečanja obsega poslovanja so lani staro kmetijsko poslopje podrli in postavili večjo hladilnico, prostor za pripravo gajbice pa opremili z valjčno linijo za lažjo in hitrejšo pripravo gajbic. Tudi lične gajbice sestavljajo sami, saj je brat Gregor izkušen tesar. »Veliko pozornosti smo namenili logotipu, ki postaja počasi tudi že prepoznaven,« pove Tadej, ki opozori tudi na pomembnost dobrega odnosa z dobavitelji, ki mu zagotavljajo kakovostne izdelke.

Pri kakovosti ne sklepajo kompromisov

Med večjimi investicijami v smeri lastne proizvodnje je bil nakup rastlinjaka. »Ko je sezona jagod te zasedajo praktično tri četrtine površin, pri babici imamo tudi velik nasad malin. Ostalo kar pridelamo pa ponudimo različnim kupcem med katerimi so tudi lokalni vrtci.

Za sadje in zelenjavo pa se je bilo potrebno obrniti tudi na razpoložljiv trg doma in v tujini. Pri kakovosti sadja za zaposlene v podjetjih s katerimi sodelujejo ne sklepajo kompromisov »pove Tadej in tudi odkrito prizna, da slive uvaža tudi iz Bosne, ker verjame, da so te najboljše.«

Za zagotavljanje najboljše kvalitete, ki je tudi glavno vodilo podjetja preverjajo kvaliteto sadja pri vsakem dobavitelju. Prav sodelovanje z večjimi podjetji mu zaradi referenc pomaga pri preboju na tuje trge. Redno se udeležuje tudi večjih konferenc, kjer se izobražuje kako ponuditi svojim partnerjem storitev na višjem nivoju. »Treba migati,« pove sogovornik in doda: »Samo na terenu in v pogovoru s strankami se lahko učim, dobim nove ideje kako posel širiti naprej.« Zato e-Branjevka tudi sodeluje na različnih dogodkih v vlogi sponzorja, da imajo udeleženci vitamine na dosegu rok. Način sodelovanja s podjetji je, da v čim večji meri razbremenijo odgovorne na tem področje. Saj verjamejo, da ima tajnica oziroma kadrovnik v podjetju, ki je zadolžen za dobro počutje zaposlenih že tako zadosti dela. Zato te skrbi prevzamejo nase, tako pri vsebini in količini potrebnega sadja kot pri organizaciji dostave.

V vsakem podjetju želijo pripraviti ambient, ki pritegne tudi poslovne partnerje, ko pridejo v podjetje. Pri tem si pomagajo s pomočjo kozolcev, ki so del naše zgodovine in jih, tako kot gajbice izdeluje Gregor. Poleg lesenih gajbic, ki so povratne pa tvorijo lepo celoto.