V petek opoldne bo prometna slika gorenjske prestolnice spet taka kot pred približno pol leta. Zapore nadvoza oziroma ene od kranjskih obvoznic ne bo več, kar bo omililo prometno gnečo in ponovno »oživilo« trgovski center na Savskem otoku. Slednji je najbolj občutil omejitev prometa, ki je bila zaradi zahtevne obnove nadvoza sicer potrebna, res pa je, da so občanke in občane Kranja s (pre)poznim obveščanjem nanjo slabo pripravili.

Zdaj je že jasno, da so se gradbinci podjetja Markomark Nival držali rokov in za dober milijon evrov obnovili tako cestišče kot tudi konstrukcijo nadvoza. Slednji je postal znan, ko so z njega na parkirišče trgovskega središča na Savskem otoku začeli padati tovornjaki in osebna vozila. Popolna zapora je preusmerila prometne tokove skozi mestno središče, ljudje pa na Savski otok niso več hodili po nakupih kot prej, ker je bil dostop mogoč le z ene strani.

Polovični padec prometa

Ko smo danes obiskali nekatere trgovce, gostince in druge podjetnike, je večina poročala o precejšnjem upadu prometa, a se v javnosti z imeni in številkami niso hoteli izpostaviti. V trgovini Lisca pa nam je Violeta Pantović povedala, da je pri njih promet upadel kar za polovico in da samo odprtje ceste še ne pomeni takojšnjega preobrata. »Potreben bo čas, da se ljudje spet navadijo, da trgovski del Savskega otoka deluje kot pred zaporo,« pravi Pantovićeva.

Končne ocene o tem, koliko znaša poslovna škoda nekaj deset manjših in večjih lokalov v trgovskem središču, ni, so pa bili nekateri prisiljeni tudi odpuščati. Trgovine so precej vezane na promet mimo Savskega otoka, saj se po tej cesti mnogi vračajo z dela in spotoma opravijo nakupe.

Sicer pa bo kranjski promet doživel nove omejitve tudi zaradi skorajšnje prenove Delavskega mostu. Ta je prav tako prometno precej obremenjen, saj povezuje poslovno-trgovski del na Planini in Primskovem z desnim bregom Save, kjer je nekaj večjih tovarn. Po njem v Kranj vozijo mnogi, ki prihajajo iz škofjeloške in tudi primorske strani ter nadaljujejo pot proti uvozu na avtocesto Kranj Vzhod ali letališču Brnik.

Prav cesta, ki Kranj preko Šenčurja povezuje z letališčem, še vedno ostaja najtrši oreh kranjskega prometa, na občini si prizadevajo, da bi jo razširili in naredili bolj pretočno. Dodati je treba še poduk strokovnjakov, ki so nam pojasnili, da jutri opoldne ne gre za nobeno otvoritev nadvoza, ampak je pravilen naziv »sprostitev prometa po kranjski obvoznici«. Nekaj je zanesljivo: najbolj se bodo sprostili tisti, ki so pol leta prebili lep čas v prometnih zagatah.