Avanturista, navdušenca nad starodobniki in zbiratelja, kot sta se predstavila, sta bila izbrana izmed več kot 500 prijavljenih. Izbranih 120 dvočlanskih posadk je moralo izpolniti številne kriterije, seveda tudi glede lastnosti avtomobila.

Leta 1939 v ZDA izdelani buick, ki ga bosta ta teden poslala proti kitajski prestolnici, se ponaša s štirilitrskim vrstnim osemvaljnikom, ki proizvede 105 konjskih moči. Restavrirali so ga na Finskem, nato pa v Sloveniji še enkrat razstavili ter znova sestavili in predelali po navodilih organizatorjev relija.

Trasa najstarejšega, najdaljšega in po navedbah organizatorjev najzahtevnejšega relija starodobnikov na svetu ima 36 etap. Udeležence vodi iz Kitajske prek Mongolije, Kazahstana, Rusije, Estonije, Latvije, Litve, Poljske in Nemčije do Francije.

Kot je poudaril Zalar, pri preizkušnji ne gre le za hitrost, temveč predvsem za natančnost in sposobnost navigacije. Od 36 dni so štirje na voljo za počitek, pri čemer ta čas izkoristijo predvsem za popravila.

Ta mora posadka opraviti sama oziroma koristiti redne servisne storitve, ki jih najde ob poti. Spremljevalne ekipe namreč niso dovoljene. »Odvisen si od lastnih sposobnosti in iznajdljivosti,« je poudaril Zalar.

Zahtevno navigacijo je izpostavil tudi Stefanija. Najtežje bo s tega vidika po njegovih besedah v Mongoliji in Kazahstanu, kjer tako rekoč ni urejenih cest in pripadajoče infrastrukture.

Reli Peking-Pariz so prvič izvedli leta 1907, leta 2016 je potekal tudi prek Slovenije.