Oblikovalka Anka Štular deluje na različnih področjih oblikovanja, od celostnih vizualnih komunikacij do oblikovanja embalaže, produktnega oblikovanja in oblikovanja interierja. Zato jo lahko imenujemo večdisciplinarna samostojna oblikovalka, ki se pri svojem delu povezuje s številnimi zunanjimi sodelavci s sorodnih področij. Njeni izdelki do uporabnika vedno pridejo dovršeni in (tudi zato) izkazujejo urejenost, izčiščenost, funkcionalnost, pa tudi igrivost, drznost in inovativnost.

Pomemben je končni uporabnik

Skozi delovanje na raznolikih področjih je pridobila izkušnje, ki jih uspešno združuje pri novih projektih in jih dopolnjuje s specifičnimi potrebnimi znanji posameznih mojstrov in strokovnjakov: »Med ustvarjalnim procesom imam vedno v mislih, da je sodobne oblikovalske pristope treba povezovati z različnimi lokalnimi mojstrskimi znanji, da lahko dosežemo dober rezultat – kakovosten izdelek. Soavtorji in izvajalci vnašajo v projekte sveže ustvarjalne izzive in rešitve.«

Anka Štular pravi, da je dobro oblikovan izdelek tisti, ki omogoča jasno, a neagresivno sporočilo, med delovnim procesom nikoli ne pozabi na končnega uporabnika: »Zanima me ne le forma in kompozicija, ampak predvsem učinek izdelka v kulturnem okolju. Izdelek naj komunicira z uporabniki, ki naj ne bodo le pasivni opazovalci v okolju vse bolj opaznih vizualnih nagovarjanj.» Najsi gre za grafično oblikovanje ali oblikovanje predmeta, embalaže ali interierja, sporočilo njenih projektov je vedno jasno in razumljivo, izdelki pa privlačni in uporabni.

Poleg grafike in predmetov je oblikovala več razstav produktnega oblikovanja, kot so predstavitve kultnega stola Rex na Milanskem pohištvenem sejmu (2012, 2013, 2014) in sejmu Ambient v Ljubljani (2012), letne in pregledne razstave Društva oblikovalcev Slovenije, prodajne razstave predmetov slovenskega oblikovanja, razstavo Design-Dis-Ability v Muzeju za arhitekturo oblikovanje (2015)… Leta 2015 je s soavtorico Matejo Panter zmagala na natečaju za najboljšo evropsko javno klop, ki jo je razpisalo mesto Strasbourg, »slovenska klop« danes stoji na elitni lokaciji pred evropskim parlamentom. Svoje delo je predstavljala na Mesecu oblikovanja, razstavi Oblikovalska identiteta in festivalu Svetlobna gverila. Leta 2016 je za svoje delo prejela nagrado Društva oblikovalcev Slovenije.

Navdih narave

Pri oblikovanju hišic za ptice je raziskovala življenje ptic, uporabnic hišic, imenovanih ptičnice, zato te niso le estetsko doživetje, ampak odražajo posluh za način življenja ptic. »Ornitomorfne« ptičje hišice so nastale v sodelovanju z biologi, tehnologi in strokovnjaki za ptičje navade in razvade, zato ptičnice ptice varujejo pred snegom in dežjem ter obenem ponujajo teraso za sončne dni. Odprtine hiške so ravno prav velike, da je zračna in pregledna, kar živali navdaja z zaupanjem, in ravno prav majhne, da velike ptice ne morejo pregnati manjših. Preprosta ovalna oblika je primerna tako za balkone blokov kot sodobno arhitekturo ali za vrtove starejših hiš. V dnu ptičnice je perforacija, ki omogoča, da je notranjost vedno suha. Materiali so lahkotni – polprosojno mat akrilno steklo in pooljena lesena paličica. Prednost in dobra lastnost akrila je, da ne reagira na toplotne spremembe in je UV-obstojen. Ekološka verzija je izdelana iz oljno obdelanega vezanega lesa, ki ga po potrebi lahko ponovno naoljimo in s tem podaljšamo življenjsko dobo.

Spoznavanje življenja ptic je avtorico navdihnilo še za oblikovanje tapet: »Zakaj se ne bi s pticami obdali tudi v zaprtem prostoru? Tapete s ptičjim vzorcem pričarajo pozitivno vzdušje – vedno –, kajti te ptice ne bodo ušle v tople kraje.« Tapete so na voljo v standardnih dimenzijah ali pa jih avtorica na željo naročnika uskladi z določenim ambientom.

Za mizo še stol

Njen najnovejši izdelek so papirnati pogrinjki za mizo. V praktičnem papirnatem bloku šestintridesetih pogrinjkov je šest originalnih vzorcev, ki omogočajo dinamične kompozicije na jedilni mizi. Še posebej bodo razveselili tiste, ki jedo tudi z očmi. Pogrinjki so izdelani iz debelejšega papirja, ki na otip daje žameten občutek in obenem dovolj dobro varuje mizo. Na voljo so v črno-beli in barvni različici.

Postavitev zahtevne razstave Stoli Nika Kralja na sejmu Ambient je bila zelo opažena. Za prikaz ikon slovenskega oblikovanja, ki je bil za avtorico velik izziv, se je oprla na dvojnost vloge Kraljevih stolov, ki jo predstavlja stol za vsako priložnost in hkrati ikonični oblikovalski kos. Igrivo piktogramsko postavitev eksponatov dopolnjuje premišljena osvetlitev, ki s snopi svetlobe glamurozno poudarja vsak eksponat posebej in s tem njegovo izjemnost.