Kar priznajte, da ste imeli v šoli težave z matematiko. No, vsaj večina. Obvladanje aritmetike, algebre, geometrije in analize je zahtevalo veliko učenja, tudi s pomočjo inštruktorjev. Vemo iz prve roke. A vse ni bilo tako zapleteno. Eden lažjih delov so bile na primer enačbe, sploh tiste z eno neznanko, ki smo jo praviloma označevali s črko x. Rešitev takšne enačbe je bila število, pri katerem je bila vrednost leve strani enačbe enaka vrednosti desne. Toda x ne označuje vedno le neznanke. To dobro vemo iz avtomobilske industrije, in ko beseda nanese na znamko Lexus, je že bežnemu poznavalcu ob omembi črke x jasno, kam pes taco moli. X je namreč nujni del oznake njihovih športnih terencev. Nič drugače ni pri najmanjšem, ki prve kilometre nabira pod imenom UX. Športni terenci postajajo za znamko Lexus vse pomembnejši, sploh v Evropi, kjer so naprodaj trije (še NX in RX). Tako napovedujejo, da bodo tudi z njihovo pomočjo do leta 2020 presegli magično mejo 100.000 prodanih štirikolesnikov na leto.

Prisluhnimo tišini. Tišina je namreč prvi vtis v kokpitu, ko ta štirikolesnik zapeljemo na sprehod. Vse skupaj je resnično izjemno tiho. Drugi vtis razkriva, kar vidijo naše oči: krasijo ga gromozanske mišice in samozavest, tako da bi se lahko aprila v ringu v boju za naslov svetovnega boksarskega prvaka v težki kategoriji namesto Deontaya Wilderja pomeril z Anthonyjem Joshuo. Mišice ga za čuda naredijo manjšega, kot je v resnici. Dolžinska mera je namreč 4,5 metra, kar je najopazneje v notranjosti, kreirani po meri voznika kot nekakšna zmes športnosti in udobja, padajoča streha, ki ga naredi privlačnega (po vzoru nekaj manjšega Toyotinega brata C-HR), pa ne vpliva na prostor za dva potnika na zadnji klopi, saj je centimetrov za glavo povprečno raščenega zemljana dovolj.

Priznati moramo, da nam je bil všeč od prvega trenutka. Privlačen in pameten je obenem. Izklesano športno telo mu priznavamo tako moški kot ženske, pamet pa dokazuje med vsakodnevno uporabo, z radarskim tempomatom na primer, ki sam pospešuje in po potrebi zavira. Njegova pomoč je za čisto desetico. Nadgradnja so že serijski sistemi, ki zaznajo možnost trka s pešcem, prepoznavajo prometne znake in samodejno znižajo hitrost, če je previsoka, ohranjajo smer vožnje in nadzorujejo inteligentne dolge žaromete, srečnežu za volanskim obročem pa omogočajo, da se počuti vsaj tako udobno kot kralj na svojem prestolu. Posebnež je, saj želi biti troje v enem: robusten kot terenci, udoben kot limuzine in praktičen kot karavani. Robustnost potrjuje že na prvi pogled, udobje prvi prevoženi kilometri, praktičnost pa… Treba si je vzeti čas. Seveda ni govora, da bi na zadnji klopi lahko sedeli visokorasli košarkarji Olimpije. Zgodba zase pa je tudi 320-litrski prtljažnik (pri štirikolesnem pogonu le 283-litrski), ki ne ponuja prostorskega presežka. Žal.

Ko beseda nanese na motorno konjenico, sta na voljo dve različici, zgolj dvolitrski bencinski agregat z močjo 171 konjev in pa hibrid, katerega sistemska moč je 184 konjev. Za ugotovitev, da naj bi prav slednji osvojil srca večine kupcev, ni treba imeti visokega inteligenčnega kvocienta, naprodaj pa je tudi s štirikolesnim pogonom (doplačilo 1550 evrov). Hibrid ni priključni, kar pomeni, da ne ponuja večjega dosega vožnje zgolj na elektriko in ga ni mogoče polniti na domačo vtičnico. Kljub temu bi Lexus hibrida (za prenos pogona je zadolžen brezstopenjski menjalnik, ki pa se ne zaganja več tako zoprno kot v preteklosti) lahko tržil podobno kot na primer ponudnik telekomunikacijskih storitev svoj trojček: zmogljiv, prožen, varčen. Pospešek do stotice je spodbudnih 8,5 sekunde, maksimalna hitrost 177 km/h, obljubljena povprečna poraba pa 5,3 litra. Če gre verjeti razvojnikom, lahko približno polovico poti in časa vozite ob pomoči elektrike. Se pa nismo mogli znebiti občutka, da bi lahko UX ponujal še malce več športnosti. Vsaj tako se nam je zdelo, ko smo zasedli mesto za trikrakim usnjenim volanskim obročem, pri katerem po zaslugi sedežev in nenavadno nizkega položaja sedenja za športnega terenca prevladuje vtis športnosti, a hkrati tudi udobja.

Razvajal vas bo, o tem ni dvoma, le da tovrstno razvajanje ni poceni. Če ga želite zapeljati v svojo garažo, morate imeti na bančnem računu najmanj 29.950 evrov, za hibrida še štiri tisočake več. Morebiti se za znamko Lexus to sploh ne zdi pretirano, a preračunano v centimetre dolžine vendarle ni malo, sploh zato, ker ponujajo številne stopnje opreme (najvišja je F-sport premium za 51 tisočakov), ki razvajajo z mnogimi bombončki. Kot je na primer prilagodljivo vzmetenje, prvič predstavljeno pri kupeju LC, ki vozno udobje dvigne stopničko višje. UX je tako še en izdelek na štirih kolesih, ki si ga bodo želeli mnogi, a privoščili redki. Če pa si ga lahko, izberite obarvanega v nenavadno oranžno ali olivno zeleno. Nekaj posebnega boste, preverjeno na testnih vožnjah!