Tara Ahačič je prepoznala priložnost na področju turizma in idejo pred sedmimi meseci lansirala na trg. Ekipa, ki jo sestavlja 19 članov, v osrednjem delu Ljubljane skrbi za čistočo nastanitev, predstavljenih na platformi Airbnb. Tarina dolgoletna želja je bilo odprtje lastnega podjetja na področju turizma, saj je v hitro rastoči panogi zaznala številne poslovne priložnosti. Sprva je razmišljala o tem, da bi se usmerila v nudenje celotne storitve oddajanja nepremičnin. Ker pa zaenkrat s tega področja nima dovolj znanja, se je po posvetu s partnerjem odločila, da bo ustanovila čistilni servis, ki bo specializiran za čiščenje Airbnb stanovanj.

Pereče čiščenje prostorov

Lastniki stanovanj so ji med raziskavo trga zaupali probleme, s katerimi se spopadajo. Eden najbolj perečih je povezan s čiščenjem prostorov. Marsikdaj namreč le-to ni pravočasno izvedeno. Pogosto se zgodi, da Airbnb gostje v stanovanje pridejo pred čistilko. Urnikom prihodov gostov je težko slediti, saj se rezervacije velikokrat izvedejo tik pred zdajci. »Prihaja do tega, da delavci niso pravočasno na lokaciji in gostje vstopijo v še nepospravljeno stanovanje, ki lahko stane tudi 200 evrov in več na noč. Posledično stanovanje prejme slabšo oceno, manj rezervacij itd. Zaenkrat lahko z gotovostjo trdim, da smo edini na trgu, ki nudimo tovrstno storitev in smo za to specializirani z dobro vzpostavljenim sistemom, ki omogoča, da čistilka prejme poziv prek posebne aplikacije takoj, ko je opravljena spletna rezervacija.«

Za prijetno dobrodošlico

Drug problem, ki so ga zaznali pri Tvoj butler, je logistika prevažanja posteljnin in brisač. Čistilni servisi tega področja nimajo ustrezno dodelanega. Tudi pralnica o tem ni ustrezno obveščena, da bi bile stvari pravočasno urejene. Komunikacija med temi deležniki je pomanjkljiva, sistem, razvit v storitvi Tvoj Butler, pa rešuje tudi ta problem. Pri storitvi klasičnega čistilnega servisa ni toliko poudarka na estetiki. V hotelu ali hostlu je treba zgolj pripraviti in očistiti sobe. »Airbnb gostje so drugačni. Zanje je še posebej pomembno, da se s storitvijo predstavi stanovanje in da se ustvari občutek domačnosti.« Za vsako stanovanje se posebej pripravi seznam, kaj je potrebno postoriti za prijetno dobrodošlico. »Spustimo se v podrobnosti, kot so na primer, kje morajo biti postavljeni kosi pohištva ali pripravljen pribor. Gosta lahko pričaka tudi sveže skuhana kava. Stanovanje ni zgolj očiščeno, ampak tudi estetsko urejeno,« doda Tara.

Začetni izzivi

»Z največjimi izzivi sem se soočila, ko sem dobila prvo stranko. Niti predstavljala si nisem, kaj me čaka. V enem tednu sem morala sama očistiti štiri stanovanja, oprati in zlikati posteljnino, opraviti okoli deset razgovorov in uvesti sodelavke. Postaviti sem morala celoten sistem za sledenje rezervacijam in urejanje urnika ter priskrbeti vse potrebne pripomočke, ki so jih sodelavke potrebovale za delo. Organizirati sem morala tudi področje izdajanja računov in izplačila plač.« Sledilo je spoznavanje panoge in prvi koraki pri postavljanju cene storitvi. »Sprva sem težko planirala stroške, zato sem cene postavljala po občutku. Prva dva meseca sem tako delala s pozitivno ničlo. V tem času sem se uspela s to dejavnostjo bolje spoznati, zato sem lahko znižala stroške in prilagodila cene.«

Iskanje in motiviranje kadra

Z iskanjem primernega kadra je bilo na začetku kar nekaj težav. Zaposleni niso dosegali zastavljenih standardov oziroma so bili uspešni le na začetku in kasneje popustili. Preden je sestavila trenutno ekipo, je morala preizkusiti številne kandidate. Tara je ugotovila, da zgolj to, da zaposlene nadstandardno plačuje, ne zadošča za brezhibno opravljeno delo. Tako je vsakemu predstavila širšo sliko pomena njihovega dela in poslanstvo podjetja. Povedala jim je, da je za uspešno poslovanje podjetja pomembno, da delo opravijo z najvišjo stopnjo kakovosti. Da bi ustvarila večji občutek pripadnosti podjetju, Tara organizira tudi »team buildinge«. Zaposleni občasno prejmejo darila za dobro opravljeno delo. Kot pomemben del zagotavljanja kakovostno opravljenega dela so se izkazali tudi redni nenapovedani nadzori nad delom. Prek posebne aplikacije je mogoče tudi spremljati, koliko časa nekdo porabi za čiščenje, saj se zaposleni vanjo prijavijo ob začetku in odjavijo ob koncu dela.

Dober glas se širi od ust do ust

Zaenkrat oglaševanju še niso namenili posebne pozornosti. Postavili so spletno stran, kje so vse potrebne informacije in kjer se je možno dogovoriti za storitev. Optimizacija spletne strani se je pokazala kot dobra odločitev, saj v današnjih časih veliko ljudi po tovrstnih storitvah poizveduje prek spleta. Tara je sicer glavnino strank poiskala sama in jim predstavila svojo storitev. Dober glas o podjetju Tvoj Butler se širi od ust do ust. Trenutno Tvoj Butler uspešno posluje v središču Ljubljane. V načrtu je, da bi se storitev razširila po vsej Sloveniji. Cilj je tudi širitev v tujino; sprva na Hrvaško, ki je zaradi jezika najbolj primerna, kasneje tudi v Italijo.

Vir: Mladi podjetnik