Momo izziv se je prvič pojavil pred nekaj leti, policija v ZDA in nekaterih evropskih državah pa je ta teden ponovno opozorila na škodljivost takšnega početja. Mnogo spletnih nepridipravov in zlonamernih uporabnikov namreč preko grozljive vizualne podobe zvabi druge uporabnike k temu, da se z njimi na WhatsAppu spoprijateljijo, na kar jih želijo okrasti ali pa od svojih novih »prijateljev« z množico sporočil zahtevajo početje neumnih – včasih tudi nevarnih – reči. Posebej so na udaru otroci, ki pri uporabi družabnih omrežij in različnih aplikacij za pošiljanje sporočil potrebujejo nadzor.

Prišlo je že do nekaj resnih incidentov

V zadnjih tednih se je predvsem na aplikaciji za pošiljanje sporočil WhatsApp pojavil tudi tako imenovani Momo »izziv«. Nekateri uporabniki si Momo nastavijo za prikazano fotografijo in dodajajo ostale uporabnike, ki jih sicer ne poznajo, nekateri Momo podobo neznanim uporabnikom le pošiljajo, nekateri si spremenijo tudi svoje uporabniško ime. Ko dodajo novega uporabnika, ga začnejo izsiljevati in pritiskati nanj, da mora opraviti nekaj naključnih nalog. Glavni izziv je »spoznati Moma«, do tega pa lahko pridemo, če uspešno izpeljemo vse naloge. Naloge so lahko lahkotne, lahko pa vključujejo tudi škodovanje sebi ali drugim.

Večina želi s fotografijo želijo le prestrašiti svoje prijatelje. Je pa prišlo tudi že do resnih incidentov, zaradi katerih policija mladoletnike poziva k previdnosti. Znan je primer otroka, ki mu je drug uporabnik naročil, naj si k vratu prisloni nož, pa tudi primer, v katerem so otroka izsiljevali s tem, da se bo nekaj slabega zgodilo njegovi družini, poroča Independent. Otroci po navadi dobijo tudi direktivo, da o igri ne smejo obvestiti svojih staršev, saj bo igra takrat škodovala tudi njim. To jih spravi v zelo neprijeten položaj, sploh, ker jih veliko zares verjame, da se bo zgodilo nekaj groznega, če ne storijo vsega, kar jim Momo naroči. V Belgiji je, na primer, znan primer 13-letnega dečka, ki je tekom sodelovanja v Momo izzivu storil samomor. Svetovni mediji so izzivu pripisovali tudi nekaj drugih incidentov, ki pa s strani policije niso bili nikoli potrjeni. Mnogi govorijo tudi le o moralni paniki, ki naj bi jo v zvezi z izzivom sprožali mediji.

Strokovnjaki za spletno varnost sicer ponujajo splošno opozorilo: bodite pazljivi in previdni, če in ko vas ali vaše otroke kdorkoli, ki ga ne poznate, doda na platformi WhatsApp, tudi, če ne uporabi vizualne podobe Moma.

Nekateri verjamejo, da ima Momo nadnaravne moči

Vizualna podoba, vezana na ime »Momo«, je sicer nastala leta 2016 na Japonskem kot skulptura, ustvarjena za umetniško razstavo. Ustvarilo jo je podjetje, ki se ukvarja s posebnimi učinki, imenovano Link Factory, njena podoba pa se je začela deliti po spletu avgusta istega leta. Momo je videti kot kip, je ženskega spola, ima dolge temne lase, izbočene velike oči, izkrivljen obraz in telo, ki spominja na ptičje.

Ni znano, od kod je obraz dobil ime Momo, verjetno se je prijelo za tem, ko je zaokrožil po spletu. Z deljenjem fotografije se je začel širiti in oblikovati mit, ki zajema mnogo ugibanj o tem, kaj obraz pomeni in prinaša. Veliko spletnih uporabnikov je pričelo verjeti, da ima Momo nekakšne nadnaravne moči, uporabniki YouTuba so pojasnjevali, da te Momo lahko ponoči tudi pokliče in ustrahuje.