»Vse se je začelo zaradi nestabilnega okolja v Sloveniji, kjer je bila ekonomija slaba in se je zdelo, da mladi nimajo prihodnosti,« je na vsakomesečnem dogodku Innotalks v ABC-pospeševalniku poudaril Juš Dobnikar. »Z Davidom naju je zanimalo, kako deluje razvitejši ekosistem, zato sva se odpravila v Toronto, ki predstavlja najboljši presek evropskega in ameriškega gospodarstva.« »Toronto sva izbrala, ker je tu največ investicij in zagonskih podjetij ter nasploh živahno mednarodno poslovno okolje,« pravi David Aleš. »Želela sva se učiti od najboljših,« dodaja.

Zbližati prepad med akademsko in poslovno sfero

Poslovni pogovori so ju pripeljali do zamisli, da bi s poletnimi izobraževalnimi tečaji zbližala prepad med akademsko in poslovno sfero. Ciljna skupina so mladi v starosti od 19 do 27 let ne glede na smer izobrazbe, ki so pripravljeni spremeniti način razmišljanja o izobrazbi in poklicu. Pred petimi leti je ABC Business Academy najprej zaživela v Torontu, tri leta pozneje pa še v Münchnu in Silicijevi dolini v ZDA. Zasnova tečajev je podobna, vsebina pa je prilagojena glede na lokacijo. Izobraževanje v Torontu je primerno za tiste, ki se šele pripravljajo na ustanovitev podjetja, v Münchnu tečajniki pridobivajo poglobljeno znanje in se spoznavajo s težavami pri rasti podjetij, medtem ko so tečaji v Silicijevi dolini primerni za podjetnike, ki želijo svoje podjetje (in poslovno znanje) nadgraditi. Že prihodnje leto naj bi akademija zaživela še v Dublinu in Amsterdamu, nato pa je cilj Dobnikarja in Aleša še Azija.

Tečajniki so z vsega sveta, povesta soustanovitelja akademije. Prihajajo iz 44 držav, svoje skupine pa pošiljajo tudi univerze. Na tečajih jih skozi izobraževanje vodijo profesorji in mentorji, medtem ko jim gostujoči podjetniki predstavljajo uspešne poslovne zgodbe. Ob koncu izobraževanja se tečajniki s kratkimi predstavitvami predstavijo morebitnim investitorjem, kar je zanje lahko odskočna deska za razvoj podjetja, ali pa jih poslovni partnerji akademije povabijo na intervju, kar lahko zanje pomeni začetek nove kariere. Programi izobraževanja se prilagajajo trenutnemu povpraševanju na trgu, kar jih razlikuje od programov, ki jih poleti organizirajo univerze, kjer modernejših pristopov običajno ne uporabljajo.

Startupi potrebujejo spodbudnejše okolje

Dobnikar in Aleš pravita, da sta se pri ustanovitvi svojega podjetja naučila, da se odpirajo nove priložnosti, ko rineš skozi zidove. Pri tem sta spoznala, da nikoli v življenju ne boš vsega znal, temveč se moraš sproti učiti in prilagajati. »Ko delaš, delaš tudi napake,« doda Dobnikar, »in prav tu je razlika med uspešnimi in neuspešnimi – da prebrodiš težke čase.« »Veliko je vzponov in padcev, ampak to je del procesa.« Govornika v predstavitvi ABC Business Academy nista mogla mimo nespodbudnega poslovnega okolja v Sloveniji. Ker preživi le eden od desetih startupov, menita, da bi jim država lahko pomagala tako, da bi regulirala davke, tako da bi sveži podjetniki, ki jim je v začetku težko, lahko več vlagali v razvoj. Vsako podjetje potegne za seboj nastanek novih podjetij, zato država na račun davkov ne bi bila oškodovana, kot kaže primer Dublina, kjer so nižji davki spodbudili gospodarstvo.