Trump ne more kar uvajati carin, razen če ministrstvo za trgovino ugotovi, da določen uvoz ogroža nacionalno varnost ZDA. To možnost je izkoristil pri carinah na uvoz jekla in aluminija, v nedeljo pa mu je ministrstvo za trgovino pripravilo podobno poročilo glede avtomobilov. ZDA so lani uvozile za 340 milijard dolarjev avtomobilov in rezervnih delov.

Kaj je ministrstvo ugotovilo, še ni znano, vendar pa ni veliko dvomov. Preiskovalno poročilo je naročil predsednik, ki se hvali z uvajanjem carin, že dve leti pa grozi z uvedbo višjih za uvoz avtomobilov. Ko bo znano, da uvoženi avtomobili ogrožajo nacionalno varnost ZDA, bo imel Trump na voljo 90 dni, da ukrepa.

V ZDA se na glas razmišlja, da želi Trump uvesti 25-odstotne carine na uvoz avtomobilov ali 25-odstotne carine na uvoz rezervnih delov oz. na avtomobile in rezervne dele skupaj. Trump je lani predsedniku Evropske komisije Jean-Claudeu Junckerju obljubil, da vsaj še nekaj časa ne bo uvajal carin na avtomobile.

EU je v zameno za to obljubila, da bo uvažala več soje iz ZDA, kjer imajo viške, ker je Trump uvedel carine na uvoz iz Kitajske, Kitajska pa je prenehala kupovati ameriško sojo. Juncker je tudi obljubil več uvoza tekočega plina iz ZDA. Vse to bo po njegovih besedah padlo v vodo, če Trump uvede carine na uvoz avtomobilov.

Trumpove avtomobilske carine bodo po ocenah ameriških analitikov povprečen uvoženi avtomobil podražile za 5000 dolarjev, povprečen domači pa za 1800 dolarjev.