Hkrati se načrtuje, da bi bila nova gospodarska vozila brez oz. z zelo malo izpustov deležna novih spodbud, je danes v Bruslju potrdila Evropska komisija. Proizvajalci so si vse do zadnjega prizadevali, da bi se omejitvam izognili. Nove emisijske standarde za avtomobile in lahka dostavna vozila za obdobje po letu 2020 je EU sprejela že decembra lani. Ti so strožji kot za tovornjake in avtobuse - izpusti ogljikovega dioksida novih osebnih avtomobilov se bodo namreč morali do leta 2030 zmanjšati za 37,5 odstotka v primerjavi z letom 2021.

Zmanjševanje izpustov v cestnem prometu je ključen ukrep EU za doseganje cilja v zvezi z zmanjšanjem izpustov toplogrednih plinov za vsaj 40 odstotkov do leta 2030 glede na ravni iz leta 1990, so danes poudarili v Bruslju.

Da so omejitve za proizvajalce tovornjakov in avtobusov manj stroge kot za proizvajalce osebnih avtomobilov, je vzrok v tem, da so kupci tovornih vozil in avtobusov z namenom maksimiziranja dobička praviloma bolj pozorni na manjšo porabo kot pa kupci osebnih vozil. To pa ima za posledico, da proizvajalci gospodarskih vozil že zdaj izdelujejo kar se da varčna vozila in tako ni več veliko manevrskega prostora za prihranke, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Evropski parlament je kljub temu zahteval še bolj ambiciozne cilje tudi za težka tovorna vozila. Do leta 2030 je želel uveljaviti zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida za 35 odstotkov in do leta 2025 že za 20 odstotkov. Komisar za podnebne ukrepe in energijo Miguel Arias Canete je dogovor pozdravil. S tem se postavlja pravni okvir, ki bo omogočil doseganje ciljev EU o zmanjšanju toplogrednih plinov do leta 2030 za vsaj 40 odstotkov glede na leto 1990, je dejal.