»Oče je nekoč imel proizvodnjo kovinskih okvirjev, nato še optiko. Nisem pa si mislil, da bom tudi sam nekoč delal očala,« pove Marin Medak, ki se je pred petimi leti pridružil očetu in se spoznal z industrijo ter problemi, s katerimi se soočajo kupci. »Sam namreč očal nikoli nisem kupoval, vedno mi jih je oče podaril.«

Podpirajo jih tuja podjetja

Od prvih začetkov so minila že skoraj štiri leta. Kar nekaj časa je podjetje potrebovalo za izoblikovanje ideje, sledilo je preizkušanje. »Pričakujem, da bo najtežja širitev na velike trge,« pove Medak in poudari, da so začetni kapital zagotovili skupaj s soustanoviteljem Gigodesignom. »Potrebnih je bilo 75.000 evrov, ob tem pa še veliko ur dela. Pridobili smo tudi angleško investicijo od DsgnFwd, prav tako nas podpira nekaj velikih tujih podjetij, ki so nam dala izredno dobre pogoje. Gre za podjetja, ki proizvajajo dioptrijske leče za vse velike blagovne znamke iz običajnih optik. »Naše leče se delajo na enakih strojih z enakimi postopki in iz enakih materialov kot tiste, ki v optikah stanejo nekajkrat več. Le pakirane so v vrečke z drugačnim logotipom.«

Očala oblikujejo sami

»Očala so oblikovno že zelo izpopolnjena, večinoma se spreminjajo zgolj barve in vzorci. Veliko več eksperimentiranja je s sončnimi očali, s korekcijskimi ne. Oblikujemo jih sami, nekaj pa tudi v sodelovanju s podjetjem, ki jih izdela,« pove sogovornik. Prednost podjetja Della Spina pa je tudi v servisu in ideji, da človek kupi le tisto, kar dejansko preizkusi. »Prednost, da imamo le lastne okvirje, je v tem, da vmes ni posrednikov ali licenc blagovnim znamkam, ki posodijo svoje ime,« pove sogovornik in izpostavi, da so od 50 do 70 odstotkov cenejši kot v optikah. In kako jim to uspe? »Bistvo je kratka, optimizirana in kvalitetna dobavna veriga ter lasten laboratorij za brušenje leč – vse, kar je možno naredimo z lastnim znanjem in izkušnjami, zato lahko prihranke prenesemo na kupce. Naša očala niso poceni, le druga so toliko dražja.«

Prepričajo z enostavnim naročanjem

»Naročilo je izredno enostavno. Uporabnik prek spletne strani izbere tri okvirje, ki so mu všeč, v procesu oddaje naročila nato fotografira recept ali vpiše dioptrijo in naredi selfi za izračun zenične razdalje. Mi v vse tri nato namestimo leče s pravo dioptrijo in pošljemo na preizkus. Uporabnik jih en teden preizkuša in zadrži tista, ki so mu všeč. Lahko pa popolnoma brez stroškov vseh troje očal vrne. Tudi poštnino v obe smeri krijemo mi,« pove sogovornik, ki glede finančne računice prizna: »Finančno se izide zaradi kratke dobavne verige, izkušenj, da lahko naredimo kvalitetna očala na daljavo, in zato, ker kar nekaj ljudi vzame več kot en par.«