Glede na osnutek predloga o spremembah odloka bi se nekatere cene zvišale kar za petkrat. Dnevna dovolilnica za kajak bi se tako s treh evrov podražila na 15 evrov, za tedensko karto ne bi več plačali 16 evrov, ampak 60, za sezonsko dovolilnico pa bi morali po novem namesto 30 evrov odšteti kar 200 evrov. Uporabniki so se na predlog odzvali z ogorčenjem. Objavili so več peticij proti nameravanim spremembam, vodstvom občin pa očitajo, da gre zgolj za polnjenje občinskih proračunov, in da se v infrastrukturo ob plovnem območju doslej ni dovolj vlagalo. Podražitvi nasprotuje tudi Gospodarsko interesno združenje raftarjev.

Predlog novih cen je pripravila Občina Kobarid, župan Marko Matajurc pa je pojasnil, da številke še niso dokončne, ampak so izhodiščna točka za nadaljnja usklajevanja. Ob tem je zavrnil kritike, da razlog za zvišanje cen tiči zgolj v višjih prilivih za občinske proračune. »Vemo, koliko vstopno-izstopnih mest je ob Soči. Zelo veliko denarja bo potrebno, da se jih spravi na raven, ki bo zadostoval normativom z ureditvijo parkirišč, sanitarij in vso potrebno infrastrukturo, ki daje temu območju lepo in celovito podobo. Po drugi strani pa si ne želimo prevelike obremenitve Soče, kot smo ji trenutno priča v juliju in avgustu,« je utemeljil Matajurc.

Po mnenju bovškega župana Valterja Mlekuža so kritike veslačev o neurejanju infrastrukture in nenamenski porabi denarja zavajajoče. Spomnil je, da so lani celo namenili dodatna sredstva iz proračuna za urejanje vstopno-izstopnega mesta Srpenica 1. »Govorice, da se denar iz Soče porablja za druge namene, so laž,« je še pristavil.

Brežan: Žogo je treba nekoliko umiriti

Župan Občine Tolmin Uroš Brežan meni, da je bil celoten postopek spreminjanja odloka zastavljen nekoliko nerodno, ter da trenutni položaj nikomur ne koristi. »Zato je v tem trenutku treba nekoliko umiriti žogo in se v miru pogovoriti in nato te stvari nadaljevati,« je prepričan.

Gospodarsko interesno združenje raftarjev Dolina Soče (GIZ) spremembam nasprotuje. Po njihovem mnenju čas tik pred začetkom sezone, ko so že podpisani dogovori z agencijami, ni primeren za tovrstne spremembe. »O tem bi se morali začeti pogovarjati že novembra,« je dejal predsednik Adis Hrovat. Na vprašanje, kako bi morali po njihovem mnenju pristopiti k reševanju problematike, pa je odgovoril, da je treba odlok nadgraditi. »Predlagamo javno-zasebno partnerstvo, pri čemer bi bile občine lastnice parcel, medobčinska uprava bi opravljala nalogo nadzornega organa in redarske službe, GIZ bi bil upravljavec vstopno-izstopnih mest, v to zgodbo pa bi lahko vključili tudi Zavod Turizem Dolina Soče.«

Po podatkih Medobčinske uprave posoških občin, ki je skrbnik plovnega območja, se je lani iz tega naslova nabralo 170.000 evrov. Od tega je uprava dobrih 100.000 evrov namenila za vzdrževanje, 75.000 evrov pa bodo razdelili posoškim občinam, pri čemer bosta Bovec in Kobarid dobila vsak po 40 odstotkov, Tolmin pa 20 odstotkov sredstev.

Direktorica medobčinske uprave Suzana Konec pojasnjuje, da bo za dokončno sprejetje novega odloka potrebno soglasje vseh treh občinskih svetov, kar bo terjalo veliko medsebojnih usklajevanj, zato ne gre pričakovati, da bi bil ta sprejet do 15. marca, ko se začne plovna sezona. »V prvi vrsti se bo treba osredotočiti na reševanje komercialnega turizma na reki Soči, ki zadnja leta povzroča največjo gnečo,« je še dodala Končeva.