Veliko raziskav je pokazalo, da spijemo premalo tekočine, v povprečju spravimo vase le kakšne tri decilitre in krožnik juhe na dan. Za kaj več se mora marsikdo že siliti. V povprečju torej spijemo premalo. Ali pa jemo, namesto da bi pili. Zato ne čudi podatek, da je kar 75 odstotkov ljudi dehidriranih. Pri dehidraciji gre za neravnovesje vode in mineralov.

Tri četrtine našega telesa predstavlja voda

Če tehtamo 70 kilogramov, naše telo vsebuje skoraj 50 litrov vode. Če s potenjem izgubimo dva litra, smo žejni in manj hodimo na stranišče. Izguba do štirih litrov se kaže z močno žejo, slabostjo, bledico in razdražljivostjo. Če izgubimo več kot pet litrov vode, ne moremo opravljati nobenega dela več, ob večjih izgubah (literatura navaja 15 odstotkov) pa nastopi smrt.

Za hidracijo telesa samo voda ni dovolj

Telo za svojo optimalno hidracijo ne potrebuje le vode, ampak igrajo izredno pomembno vlogo tudi minerali. Ko se zaradi športa ali drugih razlogov močneje potimo, se iz telesa pospešeno izločajo esencialne snovi, ki jih zgolj z vodo ne moremo ponovno vnesti v telo oziroma nadomestiti. Dobro hidracijo in s tem več energije lahko zagotovijo izdelki Basica, ki vsebujejo bazične minerale za optimalno hidracijo, razkisanje organizma in s tem več energije. Basica z bazičnimi mineralnimi snovmi in dragocenimi mikroelementi stabilizira kislinsko-bazično ravnovesje, zmanjša utrujenost in izčrpanost, podpira duševno vitalnost in zagotavlja več energije. Naročite brezplačen vzorec na www.basica.si.

Zdravila, ki odplaknejo še minerale

Tudi nekatera zdravila prispevajo k odpravljanju vode in hranil iz telesa, kar se kaže z izčrpanostjo in oslabljenimi kognitivnimi funkcijami, kot so spomin, govor, branje, pisanje, pozornost, sposobnost načrtovanja … Na količino vode v telesu vplivajo hormonska zdravila, zdravila za zniževanje krvnega tlaka in med drugimi zdravila, katerih primarni namen je odvajanje vode iz telesa, diuretiki. Ti povzročajo tudi dehidracijo in povečano izločanje mineralov, kot so kalcij, magnezij, kalij, cink in selen.

Še nasvet: včasih se nam zdi, da smo lačni, ko smo v resnici žejni. Zato v trenutku, ko se nam zazdi, da bi nekaj (nezdravega) prigriznili, raje popijmo kozarec vode.