Telekom se je po daljšem odlašanju pridružil sistemu »SMS Veleposlaništvo«. Tako bo od danes naprej ob prihodu v tujo državo vse slovenske uporabnike mobilne telefonije, po novem tudi Telekomove naročnike, na telefonu dohitelo »konzularno« SMS-sporočilo. V njem so zapisani kontaktni podatki (najbližje) pristojne konzularne službe, ki lahko slovenskemu državljanu ponudi pomoč, če bi jo potreboval. Sistem obveščanja je ministrstvo za zunanje zadeve vzpostavljalo predlani in lani, takšna sporočila pa so doslej prejemali le naročniki drugih slovenskih mobilnih operaterjev, ne pa naročniki Telekoma. Razlika bo od današnjega dne precejšnja – Telekomovi naročniki namreč predstavljajo kar 43,7 odstotka vseh naročnikov na mobilne storitve.

Pregovarjanje za 21 centov

Razlog, zakaj doslej skoraj polovica uporabnikov mobilne telefonije ni prejemala konzularnih sporočil, je bil kajpak denar. Že lani poleti smo poročali, da so se vsi mobilni operaterji, razen Telekoma, odpovedali plačilu in so pristali na predlog zunanjega ministrstva, da bi SMS-sporočila posredovali brezplačno. »Vsebino sporočil določa ministrstvo, mi pa opravimo tehnično storitev pošiljanja. Sporočila vsebujejo kontaktno številko konzularnega predstavništva v državi, v katero uporabniki potujejo, ali konzularnega predstavništva v najbližji državi. To storitev za MZZ opravljamo brezplačno,« so sporočili iz podjetja A1. »SMS Veleposlaništvo uporabnikom prinaša dodatno obveščenost. Po naših izkušnjah uporabniki zelo dobro sprejemajo dodatno informiranje v tujini in veseli smo, da jim to lahko omogočimo. Storitev je tako za uporabnike kot tudi za ministrstvo za zunanje zadeve brezplačna,« so povedali pri Telemachu.

V Telekomu pa so do zadeve pristopili drugače. Predlagali so, da bi konzularno SMS-sporočilo prejeli tisti, ki bi pred tem na Telekomovi številki 1919 takšno storitev naročili. Za naročnike, ki imajo v paket vključeno neomejeno število SMS-sporočil ali določeno število enot (pravijo, da je takšna večina uporabnikov), bi bil SMS vključen v ceno storitve. Ti naročniki bi torej storitev plačali v paketu z drugimi storitvami. Za ostale pa bi cena v območju z EU-tarifo znašala 21 centov. To je na MZZ povzročilo nekaj ogorčenja. »Želimo, da bi k tej storitvi (brezplačni storitvi, op. p.) pristopil tudi Telekom, ne le kot kot največji slovenski operater, ampak tudi kot operater, ki je v večinski državni lasti,« so nam sporočili iz službe za odnose z javnostmi.

Kot kaže, si je po nekaj mesecih največji državni mobilni operater premislil. »V Telekomu Slovenije za svoje uporabnike nenehno razvijamo nove storitve, s katerimi jim želimo poenostavljati življenje in zagotavljati varnost,« so nam iz Telekoma sporočili. »Verjamemo, da je bila naša prvotna rešitev dobra, vendar smo se z ministrstvom v skrbi za naše uporabnike na koncu dogovorili za izvedbo nove rešitve,« so dodali.

Na zunanjem ministrstvu zadovoljni

»Pozdravljamo odločitev Telekoma, da je v dobrega pol leta od julija 2018 pristopil k aplikaciji pod enakimi pogoji, kot veljajo za druge mobilne operaterje, kar pomeni, da je storitev brezplačna tako za vse uporabnike kot tudi za državni proračun,« so v odzivu za Dnevnik danes zapisali na zunanjem ministrstvu.

Storitev je sicer enostavna – SMS se ob prestopu meje in preklopu na omrežje tujega operaterja aktivira samodejno. Uporabnik, ki bo v tridesetih dneh v isto državo potoval večkrat, bo v tem obdobju informacijo o slovenskih diplomatskih in konzularnih predstavništvih prejel le enkrat. Hkrati s konzularnim sporočilom pa bodo uporabniki prejeli še tri druga brezplačna sporočila, ki so jih po zakonski dolžnosti operaterji posredovali že doslej – o cenah mobilnih storitev v tujini, o stanju zakupljenih količin in o številki za klic v sili.

Na MZZ pojasnjujejo, da je prek sistema SMS Veleposlaništvo, ko ni turistične sezone, poslanih do 200.000 sporočil, v turistični sezoni pa še neprimerno več. »S tem je v kritičnih situacijah preprečen najhujši učinek nezgode, to je šok, panika, negotovost. Ko komu ukradejo denarnico z vsemi dokumenti, je najprej soočen z vprašanjem, kaj naj najprej stori. Osebje veleposlaništva ga v nadaljevanju usmeri k prijavi nezgode pri lokalni policiji in mu pomaga do nadomestnih dokumentov,« so že lani pojasnili na MZZ.

Državljani se sicer na diplomatska in konzularna predstavništva najpogosteje obračajo v primeru izgube oziroma kraje dokumentov, prtljage ali denarja. ušk, sta