RAV4 je na ceste zapeljal že davnega leta 1994, do danes pa je prepričal številne kupce po domala vsem svetu, saj gre za enega od Toyotinih globalno najbolj zastopanih avtomobilov. 9 milijonov in še nekaj več primerkov toyote RAV4 so od začetka prodaje pred četrt stoletja do danes prodali po vsem svetu, to pomeni v več kot 180 državah, na trgih katerih je prisoten. Lani in leto pred tem pa je bil to tudi najbolj prodajan športni terenec na svetu.

4280 teh vozil je v tem času našlo lastnika tudi v Sloveniji, v Evropi pa toliko, kot če bi ga kupil vsak Slovenec in Slovenka – dobrih dva milijona primerkov.

Tri karoserijske različice so bile pri modelu RAV4 na voljo pri prvi generaciji avtomobila, poleg petvratnega športnega terenca še krajši trivratni, ki je bil na voljo tudi v kabrioletski varianti, s snemljivo mehko streho. Slednjega v drugi generaciji ni bilo več, v tretji se je poslovila tudi običajna trivratna različica, pri predzadnji, četrti generaciji pa so povsem opustili tudi na prtljažnih vratih nameščeno rezervno kolo.

Bil je že tudi električni

RAV4 je bil skozi prve štiri generacije vseskozi na voljo tako z bencinskimi kot z dizelskimi motorji, v prejšnji pa se jim je pridružila še hibridna različica. Ta bo v novi generaciji predstavljala glavnino prodaje, dizel se je poslovil, se bo pa paleti prihodnje leto priključil še priključni hibrid. Pri tem je zanimivo, da je RAV4 že v prvi generaciji dobil tudi povsem električno različico, ki pa so jo v zelo omejeni seriji (1484 primerkov) prodajali le sedem mesecev leta 2002, in še to le v ameriški zvezni državi Kalifornija. Električni RAV4 je imel uradni doseg 193 kilometrov.

92 cm je dolžinska razlika med najkrajšim RAV4, trivratno različico prve generacije, ki je merila 3,74 metra, in najdaljšim. Ta naziv pripada prejšnji generaciji, katere primerki so imeli dolžinsko mero 4,66 metra. RAV4 že vse od predstavitve pred 25 leti na trgu ohranja močan položaj. V tem času si je po vsem svetu ustvaril zvesto bazo kupcev ter se primerno spreminjal, razvijal in prilagajal stalno novim zahtevam trga. Z novo različico pa smo želeli ustvariti tudi avto, ki bo odločneje nagovoril novo generacijo kupcev.

Jošikazu Saeki, Toyotin inženir 5 zvezdic (*****) je na testnih trčenjih EuroNCAP leta 2013 dobila prejšnja, četrta generacija toyote RAV4. Ko so leta 2006 testirali tretjo generacijo, enotne ocene še ni bilo, je pa dobila po 4 zvezdice od petih v kategoriji varnosti odraslih potnikov in otrok ter 3 od štirih pri varnosti pešcev. Prvih dveh generacij niso testirali.

Matjaž Terzič