Pridobitev zemljišč, oddaja javnega naročila in izbira gradbinca, končanje projektiranja, potrditev investicijskega programa ter sprejem poroštvenega zakona za zadolževanje Družbe za avtoceste RS (Dars). Če bodo vse te aktivnosti tekle gladko in brez ovir in če se tudi zoper izbor gradbenega izvajalca ne bo nihče pritožil, bodo gradbeni stroji na trasi tretje razvojne osi, ki bo Koroško povezala s preostankom države, zabrneli še decembra letos. Tako so se na današnjem operativnem sestanku dogovorili sodelavci Darsa, ministrstva za infrastrukturo in izbrani projektanti. »Želel bi si, da bi bilo več takšne zagnanosti že pred leti,« je komentiral Aljaž Verhovnik, predstavnik Mladinske iniciative za gradnjo tretje razvojne osi. »Za zdaj smo načrtovani protest zamrznili,« je dodal.

Viadukti Gabrke, Podgorje ali Škala

Dela naj bi se začela na trasi med Velenjem in Slovenj Gradcem, projektanti pa za zdaj predvidevajo, da bi bilo to lahko na enem izmed treh načrtovanih viaduktov, in sicer v vasi Gabrke, Podgorje ali Škala. »Dela, ki se bodo začela, bodo vsekakor simbolična, toliko, da se pokaže volja,« je še dejal Verhovnik.

Pri Darsu sicer šele zdaj pridobivajo parcele in gradbena dovoljenja ter podpisujejo pogodbe, čeprav je bil državni prostorski načrt, ki vključuje odsek Velenje–Slovenj Gradec, sprejet že pred šestimi leti. Predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic je pred dnevi priznal, da v minulih šestih letih Dars pri projektu tretja razvojna os ni počel praktično nič, »saj Darsu nihče ni naročil, naj to uvrsti v poslovni načrt za leto 2016. Takrat sem nastopil funkcijo, kaj je bilo prej, pa težko komentiram. Čeprav smo časovnico naredili že februarja 2017, do maja nismo niti objavili nobenih razpisov niti podpisali pogodb. Vse to smo počeli šele lani.«

Politični pritiski obrodili sadove

Začetek gradnje štiripasovne ceste v letošnjem letu sicer predvideva protokol, ki so ga lani podpisali predstavniki koroških občin in nekdanji minister Peter Gašperšič. Potem ko se je lani konec leta tako spet zdelo, da se v protokolu predvideni začetki gradnje ponovno pomikajo v nedoločljivo prihodnost in da je za to odgovoren predvsem Dars, so politiki pritisnili na vodstvo družbe. Ti pritiski so nazadnje obrodili sadove, saj je Vidic obljubil, da bodo v Darsu kar najbolj prilagodili načrt in cesto gradili po delih ter prvi, manjši del poskušali začeti graditi še letos. »Da pokažemo, da mislimo resno. Prišlo je namreč do velikega nezaupanja na strani koroške regije,« je rekel.