Ameriška spletna stran inc.com glede na zadnje podatke in po pogovorih z izvedenci vsako leto objavi sektorje, ki bodo po vsej verjetnosti doživeli skokovit razvoj. Tokrat napoveduje, da bodo startupi v letu 2019 najhitreje rasli na področjih mikromobilnosti, digitalne terapevtike, personalizirane prehrane, CBD-izdelkov in izdelkov za otroke. Za mnenje, ali bo tudi v Sloveniji tako, smo povprašali Jakoba Gajška, direktorja Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja.

»Obstaja prelomna razlika med tistim, kar delajo slovenska zagonska podjetja, in tem, kar je dejansko v trendu,« pravi Gajšek. »Če gledamo mednarodno, so trend napredne tehnologije, recimo vse, kar je povezano s strojnim učenjem oziroma umetno inteligenco, biotehnologija, stvari, povezane z zdravjem, kvantna tehnologija… Te so zame zanimive, v resnici pa je v Sloveniji malo startupov, ki bi se s tem ukvarjali. Veliko je raziskav na teh področjih, le malo pa jih uresničijo.« Pa bi se lahko slovenska zagonska podjetja ravnala po trendih v ZDA? »Po pravici rečeno bi si želel, da bi se bolj,« odgovarja Gajšek.

»Problem startupov, ne samo v Sloveniji in širši regiji, temveč v Evropi nasploh, je, da se lotijo nečesa, ne da bi pogledali, kaj je v tistem trenutku najbolj smotrno. Še vedno vidimo kup mobilnih aplikacij, čeprav je bil bum teh pred petimi ali celo desetimi leti. Podjetja ne gledajo nujno, kakšni so globalni trendi, ampak česa bolj manjka v Sloveniji. Gledajo naš veliko premajhen trg, namesto da bi na mednarodni ravni pogledali, česa še ni. Poleg tega se Slovenci neradi pogovarjamo s strankami, ker to ni del naše mentalitete, manjka nam vizije in ambicioznosti. S tehnologijo smo konkurenčni, v prodaji, da bi znali narediti in prodati tisto, kar je ljudem dejansko všeč, pa šepamo.«