V prednovoletnem času (in sploh decembra) v gledaliških ustanovah praviloma prevladujejo hišne uspešnice, podobno velja tudi za ponudbo silvestrskih predstav, ki so običajno razprodane že precej vnaprej. To pa seveda še nikakor ne pomeni, da naši teatri v tem obdobju počivajo na lovorikah. Ob živahnem, za igralce pa bržkone precej napornem tempu ponovitev namreč nastajajo nove predstave, in že prihodnji teden bo na slovenskih odrih vrsta premier. Te bodo posejane skoraj tako na gosto, kot je običajno značilno zgolj za jesenski začetek sezone.

Tako bo v četrtek na Mali sceni MGL premiera trpke komedije Odhodi vlakov češkega avtorja Petra Zelenke, ki jo pripravlja režiser Primož Ekart, v njej pa bosta v več različnih vlogah nastopila Mojca Funkl in Primož Pirnat. Samo teden dni zatem bodo v istem gledališču pripravili premiero še ene prve slovenske uprizoritve: Ivana Djilas bo na velikem odru režirala dramo Ta nesrečni rod sodobne britanske avtorice Zinnie Harris, ki jo slovenski gledalci že poznajo po uprizoritvi Dlje od najdlje v istem gledališču.

Gre sicer za sodobno predelavo Ajshilove trilogije Oresteja, temačne, tragične zgodbe o vladarski rodbini, prekleti od bogov, v kateri se dramatičarka drugače od svojega antičnega predhodnika posveti predvsem ženskim likom – seveda predvsem vladarici Klitajmestri, ki nikakor ne more preboleti, da je njen soprog Agamemnon za vojaški uspeh žrtvoval njuno prvorojenko Ifigenijo, in mu po dolgih letih vrne s podobno mero; njuna najmlajša hči Elektra se materi za umor očeta pozneje maščuje skupaj z bratom.

Eno od svojih osrednjih premier sezone bodo v soboto, 12. januarja, pripravili tudi v ljubljanski Drami. To bo Ivanov Antona Pavloviča Čehova, ki ga bo zrežiral Aleksandar Popovski. V zgodnejšem delu slovitega ruskega dramatika bo na oder stopil velik del igralskega ansambla, med drugimi Polona Juh, Uroš Fürst, Gregor Baković, Saša Pavček, Jurij Zrnec in Igor Samobor.

Odmev Cankarjevega leta bodo v prihodnjem tednu ujeli v Slovenskem stalnem gledališču Trst, in sicer s še eno postavitvijo njegove drame Kralj na Betajnovi. Ta »politična drama, prežeta z umori, korupcijo in lakomnostjo«, kot jo napovedujejo, bo zanimiva že zato, ker jo režira Tomaž Gorkič, sicer znan predvsem po svojih žanrskih avtorskih filmih, najbolj seveda po grozljivki Idila, ki je leta 2015 prejela tudi vesno za najboljši film na Festivalu slovenskega filma v Portorožu; zdaj se bo torej prvič preizkusil tudi kot režiser na institucionalnih odrih. Med drugimi bodo v predstavi zaigrali Primož Forte, Brane Grubar, Nikla Petruška Panizon in Tina Gunzek.

Sicer pa ob morju ne počivajo niti v Gledališču Koper, kjer bodo novo premiero občinstvu ponudili čez tri tedne; to bo komedija o partnerskih odnosih Norčije v spalnicah britanskega komediografa Alana Ayckbourna. Njeno tretjo postavitev na slovenskih odrih pripravlja Katja Pegan, ki se s tem besedilom prav tako ne srečuje prvič, saj ga je režirala pred približno četrt stoletja v novogoriškem gledališču.