Že od leta 2003 si blagovna znamka Jagababa utrjuje svoje mesto na zasičenem trgu sodobnega sveta. Položaj si je družinsko podjetje, ki ga vodita Saša Drobnič Škrjanec in Mitja Škrjanec, z leti utrdilo na podlagi konceptov: lokalno pred globalnim, kakovostno pred cenenim, naravno pred umetnim in izvirno pred kopiranim. Ustanovitelja sta iskala in tudi našla nekaj našega, prepoznavnega, tudi malo navihanega in čarobnega.

Jagababa (ženski podobno pravljično bitje s čarobnimi močmi) je danes sopomenka za uporabo naravnih materialov, skrb za poreklo materialov, slovensko izdelavo, lastne avtorske motive, ročno narejene izdelke, občutek za detajle in unikatno prepoznavnost. Največji delež proizvodnje predstavljajo tekstilni izdelki, ki jih uporabljamo vsakodnevno v kuhinji, jedilnici in še kje. Vedno pomembnejše postaja, da so lonci in ostali pripomočki kakovostni in seveda tudi lepi. Hišni tekstil predstavljajo kuhinjske krpe in predpasniki, ki so najzanimivejši za kupce, potem še namizni tekači, serviete in pogrinjki, košarice in vrečke za kruh. Materiali so seveda bombažni in iz lanenega tekstila. Miza, pogrnjena z lepim prtom in opremljena z bombažnimi servieti z domiselnimi potiski, lahko postane zelo svečana. Poleti nam življenje zunaj polepšajo preprosti, a udobni in prepoznavno potiskani vrtni ležalniki, izdelujejo tudi bombažna ročno potiskana senčila za luči in posteljnino iz lahkega belega bombažnega satena.

Pomembno je okolje, v katerem delata

Saša Drobnič Škrjanec in Mitja Škrjanec živita in delata na Dolenjskem, med mehkimi griči, na nekdanji domačiji njegove babice. To je pomembno, saj jima prav mikrookolje s svojimi zgodbami, ljudmi in tradicijo ponuja globok ocean navdihov. Tu so ribe bližnjega kraškega polja, vaške kokoši in petelini, praproti, storži in hrasti bližnjih gozdov, potonike, češnjevi cvetovi ter alojzijeve lilije obhišnih vrtov, na koncu še dišeča potica in hlebec iz krušne peči… Mitja Škrjanec: »Ded nam je pripovedoval zgodbe, kako so pozimi na Radenskem polju iz ledu pobirali ribe in jih v košarah nosili gospodinjam.«

Privlačnost izdelkov Jagababa je zaznati ne le v kakovosti izdelave, temveč tudi ob prvem vtisu – motivi potiskane grafike so izjemno prepričljivi, domiselni in uspejo pričarati nostalgičen občutek dòma. Saša Drobnič Škrjanec: »Navdih črpamo iz lokalnega okolja – iz spomina na podeželsko dvorišče s kokošmi ali na babičino pikasto ruto v cvetočem vrtu, tu so ribniki in potoki polni rib, zgodbe o čudežni praproti v dišečih poletnih gozdovih, cvetoči travniki in bogastvo starih visokodebelnih sadovnjakov, rodovitna polja in pridni ljudje.« Motivi, ki jih tiskajo na tekstil, prenašajo v vsak dan tudi arhitekturne detajle našega bivanja in dediščino življenja. Avtorja jih imenujeta zgodbe s poreklom. V svojem studiu jih znata kreativno preoblikovati v globalne brezčasne grafike.

Sodelovali tudi drugi ilustratorji

Mitja Škrjanec, sicer uspešen krajinski arhitekt, pomaga ustvarjati grafike in oblikuje skrbno premišljene vzorce, da so na koncu grafično dovolj izčiščeni in ustrezno pripravljeni za sitotisk. Za posamezne ilustracije sta k sodelovanju povabila tudi druge ilustratorje. Za delo v studiu, kjer se ročno tiska s sitom, meša barve, šiva, zlaga in pakira, večinoma skrbi Saša Drobnič Škrjanec, ki je pred samostojno podjetniško potjo vrsto let delala v vrhunski kulinariki in turizmu. Ona tudi izbira tekstil, ki mora biti kakovosten, uporabi ustrezen in obvezno evropskega porekla, kar je zahtevna naloga. Dolgotrajen proces, od ideje, motiva, risbe, preko izvedbe prototipov, številnih testiranj do končnih izdelkov, embalaže in nato promocije, je rezultat odločne vizije ustvarjalcev in vztrajnega dela.

Ob koncu leta se zaradi tradicije praznovanja ob številnih dobrih možeh in verskih obredih, pa tudi zaradi mraza veliko zadržujemo po domovih, se družimo in obiskujemo. Poseben del leta naredimo prazničen tudi z izbrano opremo in dekoracijo. V studiu Jagababa so oblikovali božično kolekcijo hišnega tekstila in dodatkov, ki naše bivališče lahko spremenijo v prijeten in topel dom.

Iz bogate zakladnice narave sta avtorja skrbno izbrala motive in jih predstavila na prtih, servietah, tekačih in pogrinjkih… Kolekcijo zaznamuje izstopajoč vzorec storžev, vedno zelenih vejic tise, smreke in bora. Vmes pa so raztreseni še hrastovi želodi. Vednozeleno rastlinje je močno povezano s slovenskimi prazničnimi obredi in s tradicijo. Ne samo pozimi, ampak skozi vse leto.

Tradicionalno so prazniki v naši deželi povezani z bogatim izročilom vezenin in izbranega prazničnega hišnega tekstila. Avtorja sta posodobila enega klasičnih vezenih vzorcev s srčki in z zvezdami ter dodala podobo jelena, ki hitro budi asociacijo snežene zime in božiča. Saša Drobnič Škrjanec: »Božični prazniki so tudi polni barv in veselja. Klasična in brezčasna kombinacija je rdeče-zelena. Posebej mikavna je letošnja kombinacija modre s posebno zlato-bakreno barvo. Ni slovenskega praznika brez potice. Za božič sta na mizi orehova in makova, mi smo ju postavili na visok porcelanast podstavek, saj si po našem potica zasluži naziv kraljica praznične mize.«