V sklopu Partnerstva za okolje in zdravje, ki ga v Sloveniji izvaja Inštitut za mladinsko participacijo, zdravje in trajnostni razvoj s partnerskimi organizacijami in strokovnjaki s tega področja, so prejšnji teden predstavili še zadnji video iz sklopa kreativne kampanje Vplivnez.si. Videi so objavljeni na facebook strani Vplivnež.si in mlade tudi prek družbenih omrežij pozivajo k aktivaciji na področju okolja in zdravja, saj onesnaženo okolje močno vpliva tudi na njihovo zdravje.

Kampanja, ki ozavešča in nagovarja mlade, da skrbijo za okolje in posredno tudi svoje zdravje, je razdeljena na več etap. Že v prvi so ubrali dokaj svojstven pristop, v sklopu katerega so se okoljske nadloge, kot so smeti in izpušni plini, poosebili v obliki instagram profilov (@ekstremo.vreme, @dim.iz.izpušne.cevi, @kup.smeti…) ter začeli slediti ljudem, medijem in organizacijam. »S tem smo opozorili na eno ključnih sporočil kampanje: Vse, kar spustimo v okolje, nam sledi in vpliva na naše zdravje,« je poudaril Tomaž Gorenc, direktor Inštituta za mladinsko participacijo in trajnostni razvoj.

V drugi fazi kampanje so želeli izvedeti, s čim se v današnjem času mladi najlažje poistovetijo. »Ugotovili smo, da želi velik delež mladih postati influencer ali vplivnež. Zato smo v drugo etapo vpeli ključno sporočilo: Vsi smo vplivneži na okolje in zdravje,« nadaljuje Gorenc in pojasnjuje, da so v ta namen na facebooku objavili natečaj za Šolo za vplivneže s standup komikom Gašperjem Bergantom. Iz množice prijavljenih so izbrali več kot ducat mladih, ki so skupaj z Bergantom tudi zares postali vplivneži Partnerstva za okolje in zdravje. Na šoli so izdelali in posneli videovsebine, ki sledenje smeti in izpušnih plinov s spleta prenašajo v realnost.

»Prek naše kreativne kampanje smo želeli problematiko vpliva naših dejanj na okolje in vpliva našega okolja na zdravje mladim predstaviti na način, ki jim je najbolj blizu. Pri ustvarjanju druge faze kampanje smo tako skupaj z mladimi vplivneži izdelali kostume, ki predstavljajo smeti in izpušne pline, se vanje oblekli in dobesedno sledili ljudem po Ljubljani,« razgalja del njihovega kreativnega pristopa Gorenc. Ponovno izpostavlja, da vse to počnejo zato, da bi tudi najširšemu krogu mladih dopovedali, da nam vse, kar spustimo v okolje, sledi in vpliva na naše zdravje.

V prihodnjih tednih bodo v sklopu tretje faze kampanje širšo populacijo mladih pozivali, da prispevajo k boljšemu okolju in zdravju tudi z lastnimi dejanji. Zato so jih že pozvali, da svoje videovsebine na temo okolja in zdravja objavijo pod oznako #okoljezdravje na družbenih omrežjih. »Tudi s tem želimo doseči, da bi bila skrb za okolje in zdravje nekaj, s čimer bi se mladi povsem poistovetili,« je jasen Gorenc.