Na današnji konstitutivni seji bodo mariborski mestni svetniki uradno potrdili izid lokalnih volitev, mandat pa bo prevzel novi župan Saša Arsenovič. V pisarni na Ulici heroja Staneta 1 je bil že danes, ko je s predhodnikom Andrejem Fištravcem izpeljal večurno primopredajo poslov. Arsenovič je »podedoval« tudi več spornih kadrovskih potez, s katerimi je Fištravec uredil stalno zaposlitev nekaterim svojim najožjim sodelavkam.

Po bolečem novembrskem porazu na volitvah Fištravec ni miroval. Po poročanju Večera je počel natanko to, kar je leta 2013 ostro kritiziral, ko je ekipa Franca Kanglerja tik pred zamenjavo oblasti zagotovila sedmerici občinske službe za nedoločen čas. Fištravec je prav tako poskrbel za sedmerico sodelavk v svojem kabinetu. Mojca Petek, Alenka Kocjančič, Simona Retelj, Tjaša Krunič in Tjaša Trinko so bile doslej za določen čas zaposlene v kabinetu župana. Brez predhodnega javnega natečaja so jim omogočili prezaposlitev na uradniška delovna mesta za nedoločen čas. Večina zdaj dela v drugih sektorjih, službah in uradih znotraj mestne uprave. Urška Korošec, ki je že imela redno zaposlitev v kabinetu župana, po novem službuje v sektorju za vzgojo.

Arsenovičev direktor bo policist

Posebno zvit manever so Fištravčevi izpeljali z vršilko dolžnosti direktorice mestne uprave. Matejo Cekić so 22. novembra za en dan premestili na višje plačano delovno mesto sekretarke v uradu za komunalo, promet in prostor, nakar so jo ponovno imenovali za vršilko dolžnosti. S to potezo so Cekićevi uredili 300 evrov višjo bruto mesečno plačo, ki jo bo prejemala potem, ko jo bo Arsenovič zamenjal s svojim direktorjem mestne uprave. To bo policist Boris Železnik, dosedanji komandir policijske postaje Ptuj.

Med primopredajo sta se Arsenovič in Fištravec dotaknila tudi teh kadrovskih manevrov. Županu v odhodu niso sporni. »Pogledali bomo, ali so bile stvari izpeljane etično in pravilno. Če kdo nima pričakovanih kompetenc, se bomo z njim pogovorili,« pa je napovedal Arsenovič.

Predmet primopredaje je bila tudi ta čas najbolj izpostavljena občinska nepremičninska naložba – prenova zahodne tribune Ljudskega vrta. Ta bi se morala začeti ta mesec. Vendar občina še nima niti pravnomočnega gradbenega dovoljenja, to pa zato, ker sama sebi ni plačala komunalnega prispevka. Tudi z gradbenim dovoljenjem se bo na začetek gradnje še čakalo mesece. V postopku izbire izvajalca se je namreč izkazalo, da občina nima dovolj denarja.

Odpovedali so se gradnji hodnika in muzeja

Na občinski razpis so se odzvali štirje ponudniki. Njihove prvotne ponudbe so znašale od sedem do osem milijonov evrov in so bistveno presegale razpoložljiva sredstva. Komisija je nato izpeljala tri kroge pogajanj, v katerih je občina oklestila projekt, med drugim je izvzela gradnjo podzemnega hodnika in ureditev muzeja. Nazadnje je bil konzorcij podjetja GP Project Ing pripravljen okrnjeno naročilo opraviti za 4,7 milijona evrov, približno toliko, kolikor ima na papirju na voljo občina. Pogodbe ni prejel v podpis.

Občinarji so se namreč izgovarjali, da so se »zmotili« in da so sredstva, ki jih je potrdil mestni svet, v bruto zneskih, torej da v njih ni zajeto plačilo DDV. Ker je bila občina zato finančno prekratka za približno 300.000 evrov, je komisija odločila, da ne bo potrdila najugodnejše ponudbe in bo počakala na novega župana. Arsenovič je danes sporočil, da bo zaradi nepravilnosti razpis ponovil. Najti bo moral tudi nov vir financiranja: občina bo zaradi nepodpisa pogodbe preklicala najem ugodnega namenskega kredita SID banke.

Vrednost celovite prenove Ljudskega vrta, ki predvideva poleg prenove spomeniško zaščitene tribune tudi ureditev severnega in južnega podtribunja, so občinarji sprva ocenili na 6,9 milijona evrov. Predvideni znesek je presegla tudi ureditev podtribun. Stala bo 2,6 milijona evrov (brez DDV), pri čemer je iz projekta izvzeta 800.000 evrov vredna ureditev lokala pod južno tribuno.