Besedna zveza »najeti zemljišče« ima lahko več pomenov, pri čemer Zadel to razume v smislu, da madžarska stran želi oz. je želela imeti vstopno točko za blago za Madžarsko. »To je za nas drugi zaledni trg po velikosti. Imamo kupce na Madžarskem, ki so dolgoročno vezani na Luko, in po mojem je to zagotovilo za bodoče blagovne tokove,« je dodal predsednik uprave.

Glede zamujanja pri podpisu dogovora s koprsko občino, ki bi sledil poleti podpisanemu pismu o nameri, s katerim je občina dala zeleno luč za podaljšanje prvega pomola, Luka pa je v zameno napovedala umik z območja ob mestnem jedru in ustanovitev okoljskega sklada, je Zadel pojasnil, da so delovne skupine v Luki in na občini pripravljale vse potrebno, »potem pa je prišel predvolilni čas in so bile na občinski strani druge prioritete«. »Mi smo pripravljeni, odvisno je od občine,« je dodal.

Kot je navedel prvi mož Luke, so morali v zvezi s pismom o nameri med drugim ugotoviti, katero dejavnost se sploh sme izvajati v skladišču, ki bi ga prepustili občini, pri skladu za prebivalce pa je po njegovem treba razčistiti, kakšna pravna oblika bi bila najugodnejša za prosilce, da ne bi s prejemanjem tega denarja plačevali še davka.

Kdaj bi Luka območje ob severni obvoznici prepustila občini, je po njegovi oceni povezano s podaljšanjem prvega pomola oz. zagotovitvijo priveznih mest za ladje, ki jih tam pretovarjajo: »Realna možnost je, da to izpeljemo do konca leta 2020.«

Glede selitve hrupnih ro-ro ladij v tretji bazen je Zadel izpostavil, da so nekatere že zdaj v tretjem bazenu, a je to odvisno od vremenske napovedi, saj ladij ob slabi napovedi tam ne privezujejo. »Pridobili pa smo gradbeno dovoljenje za gradnjo varnejših privezov za te ladje v tretjem bazenu,« je dodal.

Odločali so se izključno na podlagi pravnih mnenj

Zadel je v pogovoru za časnik komentiral tudi poravnavo v višini 400.000 evrov z nogometnim klubom FC Koper po tem, ko je ta Luko tožil zaradi odpovedi sponzorske pogodbe. »Mi smo se odločali izključno na podlagi pravnih mnenj, ki so pokazala verjeten izid dveh tožb. Šlo je za dve odškodninski tožbi, skupaj za več kot milijon evrov,« je navedel predsednik uprave Luke.

Zaradi zamud na železnici v Luki poslušajo nejevoljo kupcev, je priznal Zadel. »Pomagamo in smo fleksibilni, kot se le da. Smo dnevno v stiku s strankami in skušamo napovedati zastoje. Vendar, kupec ima zdaj alternativo, Luka Koper ni več edina v tem bazenu, najmanj tri sosednje luke nam lahko konkurirajo,« je še izpostavil.

Zaradi pritožbe na razpis je Luka v leto 2019 zamaknila sprva za letos predvideno naložbo v novo garažno hišo, a to po Zadelovem mnenju ne predstavlja nevarnosti za posel z Mercedesom: »Naši kupci, ki pričakujejo garažo, za zdaj razumejo naše tegobe.«

Če ne pride do sprememb, je v načrtih Luke še vedno tudi gradnja tretjega pomola, s katerim bi lahko zagotovili dve ali tri privezna mesta za ro-ro ladje, je pojasnil Zadel. Poudaril je še, da bi država morala imeti strategijo razvoja in vse moči fokusirati v to: »V našem primeru vedno govorimo o drugem tiru in o Luki kot strateško pomembnem podjetju, oknu v svet, na pomembni geostrateški poziciji - vse to bi lahko bilo precej bolj prepoznano tudi v prihodnje.«