V minulih dneh, do vključno četrtka zvečer, so se na novem sistemu Slovenskih železnic (SŽ), ki omogoča elektronski nakup vozovnic za vlak (https://eshop.sz.si/), pojavile napake v delovanju. Potniki niso mogli kupiti vozovnic za – med drugimi – trase Ljubljana–Maribor, Zidani Most–Ljubljana in Šmarje ob Dravi–Ljubljana, saj jim sistem ni omogočal potrditve oziroma klika na okence »nakup«.

»Res je, težavo sem zaznal,« je pritrdil Nelson Šorgo, vodja digitalnih projektov pri SŽ, ki je težavo v nekaj urah tudi odpravil. »Težava je delno človeška in delno sistemska, nastala pa je zaradi vklopljenega časovnega filtra. Poenostavljeno, ko smo v sistem vnašali akcijsko decembrsko ponudbo ter praznične vozne rede, ki veljajo od jutri naprej, smo prefiltrirali preveč podatkov,« je pojasnil. Sicer pa, poudarja, so bile takšne težave pričakovane in se bodo verjetno v naslednjem mesecu še pojavljale, zatem pa bi moral sistem delovati brezhibno. Enak izvor napake je definirala tudi Romana Butolen, direktorica družbe Imovation, kjer so vzpostavili sistem za elektronski nakup vozovnic. Tudi ona predvideva, da bo porodnih težav novega sistema konec do konca leta. V ponudbi SŽ je sicer skupaj 594 vlakovnih povezav in Šorgo zagotavlja, da so napake v delovanju sistema vezane na manjši del vseh tras. Po naših podatkih sicer v družbi prek spleta prodajo približno 70 vozovnic na dan.

Zatrdil je še, da se na SŽ redno odzivajo na številne pobude in opozorila uporabnikov, ki so namenjeni izboljšanju sistema. Kmalu bodo vpeljali možnost plačila z diners kartico, ves čas pa tehnično optimizirajo sistem, da je uporabnikom prijaznejši. Jutri bo na voljo tudi aplikacija za mobilnike s sistemom android, v začetku naslednjega tedna pa še aplikacija za mobilnike s sistemom iOS, ki bosta spletni nakup vozovnic še poenostavili.