Rdeča preproga. Slavni iz sveta filma in glasbe dobro poznajo občutke, ko se v soju bliskavic sprehodijo po njej, odgovarjajo na novinarska vprašanja in oboževalcem delijo avtograme. Pred dnevi smo se tudi mi znašli v bližini rdeče preproge, ker pa nismo opazili varnostnikov, smo se opogumili in se sprehodili po njej. Takoj smo vedeli, da nekaj ni v redu, saj nas prav nihče ni želel fotografirati in tudi prošnje za avtogram nismo prejeli. Nato pa…

Nato se je zgodilo. Po preprogi se je sprehodil ali, natančneje, pripeljal slavljenec, v katerega čast so jo tudi razprostrli. Novi porsche 911. Že po nekaj metrih je bilo jasno, da je zvezda rojena, stotnija novinarjev in fotografov pa je uporabila vse mišice in trike, da mu je bila kolikor je mogoče blizu. In med njimi smo bili tudi mi.

Rompompom tistega večera je bil skrbno načrtovan. 911 namreč ni zgolj običajen porsche, temveč ikona, ki je od leta 1963 zapeljala v garaže več kot milijon zemljanov. Zvrstilo se je sedem generacij, v vsaki je 911 postal očem še všečnejši, zmogljivejši in razveseljeval s tehnološkimi dobrotami. Porsche 911 številka 8 naj bi bil tako štirikolesnik presežnikov, kar potrjuje tudi numerološka analiza osmice – številka velja za nekaj višjega, najboljšega, izjemno bogatega. Začnimo z najpomembnejšim, motorjem. Šestvaljnik premore 450 konjev (331 kW), kar je okroglih 30 več kot doslej, moč pa se na zadnji ali po želji na vsa štiri kolesa prenaša prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Hitri boste, zelo hitri, saj kot maksimalno hitrost omenjajo 308 kilometrov na uro, pospešek do stotice je prav tako impresivnih 3,7 sekunde. Te številke prevedeno pomenijo, da mora biti voznik primerno vozniško izobražen, veseli pa, da bo prvič v Porscheju in, kot pravijo, tudi na svetu na voljo že serijsko posebna funkcija, ki zazna vodo na cesti, prilagodi nadzorne sisteme, o tem pravočasno obvesti voznika, ki s pomočjo pritiska na gumb nato vozi varneje, predvsem pa zmanjša moč noge na stopalki za plin. Nedolžnost bo 911 vzel tudi sistem nočnega vida (za doplačilo), ki v prid varnosti s pomočjo kamere zaznava toploto (beri: morebitnega človeka ali žival). Čeprav na prvi pogled deluje večji, je dolžinska mera glede na predhodnika zrasla za vsega dva centimetra (na 4,52 metra), za volanskim obročem pa se bodo dobro počutili tudi višji vozniki. To je na predstavitvi demonstrirala tudi Porschejeva ambasadorka, teniška igralka Marija Šarapova, ki je visoka 1,88 metra. Precej večja uganka, vsaj na prvi pogled, je, kam s prtljago. Prtljažnik s prostornino 132 litrov namreč ni vreden svojega imena. Toda premožni lastnik, roko na srce, večjega ne bo potreboval, saj bo zadoščalo, da bo pri sebi imel zgolj zlato kreditno kartico in si privoščil »malenkosti«, če jih bo potreboval.

Tokrat smo si ga samo ogledovali, testne vožnje (na katerih bomo lahko preizkusili tudi delovanje najsodobnejših sistemov) bodo predvidoma sledile februarja, prve dobave nato konec februarja ali v začetku marca (prednaročila že sprejemajo), začetna cena je znana, in sicer 147.171 evrov (911 carrera S).