Karte za vlak, tramvaj in avtobus bodo v evropski državici Luksemburg z začetkom leta 2020 povsem odpravljene. Tako so se v sredo odločili v ponovno izvoljeni koaliciji pod vodstvom premierja Xavierja Bettela.

V glavnem mestu Luksemburg, ki ima sicer zgolj 110.000 prebivalcev, tako kot v mnogih drugih svetovnih prestolnicah dnevno nastajajo ogromni prometni zamaški. V mesto se namreč vsak dan z avtomobili na delo vozi še dodatnih 400.000 ljudi. Nedavna študija je predvidela, da vozniki v luksemburških zamaških povprečno presedijo okoli 33 ur.

In čeprav bi domnevali, da v deželi z dobrimi 600.000 prebivalci gneče niso problem, se v Luksemburg na delo vozi še kakšnih 200.000 ljudi iz mejnih držav Belgije, Francije in Nemčije.

Prevoz za mlade že zdaj brezplačen

V Luksemburgu se že od letošnjega poletja dalje lahko otroci in mladi do 20. leta starosti z javnim prevozom vozijo brezplačno, študentje pa imajo od doma do univerze urejen brezplačen avtobusni prevoz. Cena vozovnice, ki omogoča vožnjo s katerimkoli javnim prevozom do dve uri, stane dva evra in glede na to, da država meri 2586 kvadratnih kilometrov, lahko v tolikšnem času prepotujete skoraj celo. Celodnevna karta stane štiri evre.

Eden izmed ciljev novoizvoljenih političnih strank je bil ravno reševanje okoljske problematike. Z ukrepom odprave plačljivosti javnega prevoza, želijo zmanjšati uporabo osebnih avtomobilov na cesti.

Način izvedbe morajo sicer v parlamentu še dobro predelati. Del stroškov, ki jih letno zahteva delovanje prometnega sistema, bi pokrili z ukinitvijo davčne olajšave za potnike, stroške bi prihranili z odpravo pregledovanja in obdelave vozovnic. Če bo javni promet brezplačen tudi za turiste in, kaj bodo storili s prvimi in drugimi razredi na vlaku, bodo še določili.

V parlamentu razmišljajo tudi o legalizaciji konoplje

Nekatere uporabnike javnega prometa sicer skrbi, da se bo z uvedbo brezplačnega sistema poslabšala kvaliteta potovanja. »Sicer pa sem prepričana, da bo s tem ukrepom veliko ljudi opustilo dnevno vožnjo z avtomobilom,« dodaja učiteljica Claude Moyen, ki se že zdaj na delo vozi z vlakom.

Da bi zmanjševala prometne konice nekatera mesta že omogočajo brezplačen javni prevoz, v določenih ameriških državah omogočajo tudi brezplačno vožnjo z avtobusom. A še nobena država ni popolnoma ukinila plačljivih vozovnic za celoten javni promet. Tako bo Luksemburg postal prva država na svetu s takšnim ukrepom.

Po vrhu ukinitve plačljivega javnega prometa koalicija Demokratske stranke, Delavskih socialdemokratov in Zelenih razmišlja tudi o legalizaciji konoplje, prav tako pa želijo dodati še dva nacionalna praznika, med drugim 9. maj kot »dan Evrope«.