Tretje leto zapored so v Zagrebu podelili prestižno priznanje ambasador, ki ga dobi najboljši regionalni klub z elektronsko glasbo; letos je šlo v roke ljubljanskemu Klubu K4, ki ravno v tem letu praznuje tridesetletnico obstoja. Za nagrado stojijo vodilna regionalna spletna stran za elektronsko glasbo Klubskascena.hr, revija Mixmag Adria in Radio 101, glasujejo pa obiskovalci klubov. Med slovenskimi klubi se je za plaketo potegoval tudi klub Channel Zero z AKC Metelkova mesto. Plaketa je v obliki vinilne plošče.

Živahna scena

Producent in didžej Tine Vrabič aka Nitz, ki prihaja iz kolektiva Synaptic, je kot sokreator programa prisoten v K4 že od leta 2009, programski vodja kluba pa je zadnja tri leta. »Za nas je ta nagrada zagotovo priznanje, zadnje štiri sezone, odkar je vodenje kluba prevzelo zasebno podjetje, klub očitno programsko deluje v pravi smeri,« meni Nitz. Mnogo bolj so elektronsko usmerjeni, medtem ko je bilo včasih v klubu tudi veliko koncertov. »Klub v tehničnem smislu že zadnjih deset let ne dopušča več izvedbe koncertov, so le še živi elektronski nastopi, ki pa so čedalje popularnejši.«

Dejstvo je, da klubska elektronska scena danes ni več tako progresivna kot še pred dvema desetletjema, čeprav je v Sloveniji še vedno zelo živahna. Najmočnejša je v Ljubljani, samo na AKC Metelkova so štirje klubi, kjer redno skrbijo za elektronski program, tudi z gosti. Za zdaj še deluje tudi koncertna dvorana v okviru Roga, pa bar Božidar pri Festivalni dvorani. Scena je zbujena tudi v Mariboru, recimo vrnil se je Kino Udarnik, v Velenjskem mladinskem centru deluje Društvo COGO, Ambasada Gavioli naj bi se tudi ponovno odprla. Hrvaške scene ne pozna tako zelo dobro, pripoveduje Tine Vrabič, vsekakor pa se mu zdi, da hrvaški producenti in didžeji več vrtijo pri nas kot slovenski pri njih. V mednarodnem kontekstu primat elektronskih klubskih središč še vedno ohranjajo Berlin, London, Amsterdam in Pariz, medtem ko so festivali elektronske glasbe zdaj praktično povsod. Hrvaška je trenutno na tem področju še posebej močna, tam organizirajo festivale večinoma tujci.

Še vedno se pleše

Da so v K4 dejansko v velikem zagonu, govori dejstvo, da se že pripravljajo na Festival 30K4, ki ga bodo izpeljali v drugi polovici sezone v okviru 30-letnice kluba ter s serijo preddogodkov, ki potekajo čez celotno sezono. Sicer pa bo samo v decembru kolektiv Synaptic gostil nemškega tehno prvokategornika Romana Flügla, božič z ekipo LuckIsOn bo pospremil podtalni berlinski mojster Omar, konec decembra pa se bo v Ljubljani prvič ustavil še eno najbolj vročih imen sodobne tehno elektronike, Skee Mask.

»Ljudje še vedno prihajajo v klube v prvi vrsti poslušat muziko in plesat, plesna kultura je še zelo živa; se pa trendi v glasbi v zadnjih letih malo spreminjajo – vse skupaj se odvija malce v počasnejšem tempu,« se smeje Nitz, ki ravno tako rad med drugim ustvarja upočasnjen eksperimentalni house in tehno.