Christian Petzold, režiser: Današnji čas odmev štiridesetih
Christian Petzold, eden najvznemirljivejših sodobnih nemških režiserjev, je eden osrednjih članov kroga filmskih ustvarjalcev, ki so ga kritiki poimenovali berlinska šola, zaradi družbenopolitične angažiranosti pa so jih primerjali z dansko Dogmo 95. Petzold v svojih filmih pogosto prevprašuje problematična obdobja nemške zgodovine – denimo, razdeljeno Nemčijo ali obdobje nacizma, a zanj delitev na »represivni« Vzhod in »svobodni« Zahod ni samoumevna. Njegovi filmi delujejo politično ne le skozi filmsko pripoved, temveč tudi skozi formalno eksperimentiranje, kar je dokazal še zlasti s svojim letošnjim filmom Tranzit. Film je posnet po romanu Anne Seghers iz leta 1942 in govori o pobeglem iz koncentracijskega taborišča, ki skuša v okupirani Franciji dobiti dovoljenje za beg v Ameriko, a je Petzold dogajanje prestavil v današnji čas in tako na edinstven način potegnil vzporednice med preganjanimi v drugi svetovni vojni in današnjimi begunci. Režiser je obiskal Ljubljano kot častni gost Liffa, ki mu je posvetil tudi retrospektivo.
Christian Petzold (Foto: Iztok Dimc)
V svojih filmih se veliko ukvarjate z razdeljeno Nemčijo in nacizmom. Gre za obdobji, ki v nemški kolektivni zavesti še danes ostajata nerazčiščeni?
...