Kompresijska oblačila, ki so jih včasih nosili predvsem sladkorni bolniki in piloti, navadno nosimo pod ostalimi športnimi oblačili. Zaradi elastičnosti se odlično prilegajo našemu telesu in so tako idealna izbira za fitnes navdušence, ki z veseljem ponudijo predogled svojega izklesanega telesa. Če je prednost z vidika mode jasna, pa so toliko bolj zanimivi rezultati znanstvenih raziskav, ki odgovarjajo na vprašanje, ali in predvsem v kolikšni meri posebna raztegljiva oblačila dejansko izboljšajo športni dosežek.

Nositi jih je potrebno tudi in predvsem po vadbi

Najbolj očitna prednost med potekom vadbe za športnika je vzdrževanje prave telesne temperature, ki je ključnega pomena za optimalno telesno zmogljivost. Še posebej to velja za daljše tekme ali na primer srečanja na prostem v zimskih dneh. Najbolj bistvena značilnost kompresijskih oblačil z vidika ravni zmogljivosti pa je, da izboljšujejo prekrvavitev, zaradi česar je prenos hranil v mišice hitrejši, hitrejše pa je tudi izločanje odpadnih snovi, kar pomeni večje izločanje laktatov, torej hitrejšo regeneracijo in manjšo utrujenost. Ključno v tem pogledu je, da posebnih oblačil v ta namen ne nosimo samo med vadbo, temveč jih je potrebno nositi predvsem 24 ur po vadbi.

Kompresijska oblačila lahko bistveno skrajšajo čas regeneracije. Tako imenovane zakasnele mišične bolečine (DOMS– Delayed Onset Muscle Soreness, pogovorno muscle fever), ki so posledica nastanka mlečne kisline in pomanjkanja kisika (kisikov dolg), so razumljiva 'ovira' za zelo aktivne športnike, zaradi česar je razumljivo, da Luka Dončić in drugi košarkarji lige NBA koristijo kompresijska oblačila, saj je njihov tekmovalni urnik resnično nabit. Zakasnele mišične bolečine lahko namreč vztrajajo tudi 48–72 ur po vadbi, kar v primeru profesionalcev in zelo aktivnih rekreativcev časovno že sovpada z naslednjo tekmo oziroma vadbo.

Zaradi izboljšanega krvnega pretoka je poseben dres nazadnje nosila tudi ameriška teniška igralka Serena Williams, ki je imela po porodu hude težave s krvnimi strdki zaradi venske tromboze, njena ''mačja'' obleka pa je v tem primeru skrbela za boljši krvni pretok v spodnjem delu telesa.

Zmanjšujejo dovzetnost za poškodbe

Raziskava, objavljena v reviji za ortopedsko in športno terapijo JOSPT, in številne druge so nadalje potrdile, da kompresijska oblačila omejujejo vnetja, bolečine v mišicah ter zmanjšujejo otekline in pomagajo ohranjati gibljivost sklepov, pri sprinterjih pa naj bi raztegljiva oblačila pripomogla celo k večjemu številu korakov na določeni razdalji. Prava mera kompresije namreč stimulira mišice in tako pripomore k večji zmogljivosti. Poleg tega kompresijska oblačila spodbujajo hitrejšo obnovitev moči za maksimalne napore, o čemer recimo podrobno poroča raziskava Univerze v Kjotu.

Manjkrat izpostavljena, a zelo dobrodošla je tudi omejitev gibanja ženskih prsi in moških spolovil ter boljše vpijanje znoja; čeprav kompresijskih oblačil ne gre zamenjavati za oblačila iz materialov Dri-FIT. Seveda pa kljub določenim dokazanim prednostim tovrstna oblačila nikakor ne bodo preprečila nastanka akutnih poškodb ali poškodb zaradi preobremenitev, temveč v najboljšem primeru zmanjšujejo dovzetnost za poškodbe. Pri tem so do neke mere učinkoviti zgolj opornice in športni povoji, kot jih lahko recimo pogosto vidimo na kolenih Rafaela Nadala, ki okrepijo stabilnost sklepov, in morebitna druga dodatna zaščita, v kolikor je ta del predpisane športne opreme.

Pomembno je kombinirati metode okrevanja

Potrebno je še izpostaviti, da profesionalni športniki poleg urejene prehrane uporabljajo številne druge metode za regeneracijo, kot na primer presoterapijo, krioterapijo, ledene kopeli in masaže, kar dodatno otežuje ugotavljanje obseg prednosti nošenja kompresijskih oblačil. Vrhunski športniki se bodo dandanes pač posluževali vsega, kar pomaga, četudi je to le stvar subjektivne percepcije oziroma je doprinos neznaten. Za rekreativce je na drugi strani pred nakupom kompresijskih oblačil še naprej najbolj pomembna zadostna količina počitka, zdrava prehrana, izogibanje nezdravim navadam in seveda redna vadba. Okrevanje je namreč hitrejše le, kadar se kompresijsko oblačilo uporablja v kombinaciji z različnimi metodami okrevanja.

V kolikor vas zanima nadaljnje branje o pozitivnih učinkih nošenja kompresijske športne opreme in učinkih pri različnih športnih panogah, je na spletu med drugimi na voljo tudi odličen poglobljen članek revije Sokol.