Njihov cilj je odvzeti tržni delež Nutelli, ki je globalni fenomen že od leta 1980 in s katero Ferrero obvladuje kar 54 odstotkov svetovnega trga. Za primerjavo, najbližji zasledovalec, turški čokoladni namaz Cokokrem, ima zgolj dvoodstotni tržni delež.

Barilla nad slabost Nutelle

Viri, ki so seznanjeni z načrti Barille, so za Reuters povedali, da naj bi Barillina Crema Pan di Stelle skušala izkoristiti Nutellino največjo slabost - uporabo palmovega olja. To domnevno povzroča alergijske reakcije, predstavlja pa tudi okoljski problem. Zaradi požiganja pragozda in širjenja nasadov palmovih dreves namreč veliko živali izgubi dom, veliko domačinov pa dodatno hrano za preživetje. Prav tako pri požiganju nastajajo ogromne količine ogljikovega dioksida in metana.

Ferrero, ki letno proda za dve milijardi evrov Nutelle, se je leta 2016 branil z oglasno kampanjo, v kateri so zagovarjali uporabo palmovega olja, saj to naj ne bi bilo škodljivo, če je rafinirano pri nadzorovanih temperaturah, prav tako pa naj bi ga kupovali samo od plantaž, ki delujejo trajnostno.

Barilla se je za napad na Nutello odločila, ker naj bi Ferrero naslednje leto pričel s prodajo piškotov, polnjenih z njihovo čokolado. Ti pa naj bi predstavljali grožnjo Barillinim čokoladnim piškotom Baiocchi.

Napad na Nutello ne bo enostaven

Barilla je za Crema Pan di Stelle pripravila recept, ki namesto palmovega vsebuje sončnično olje, 10 odstotkov manj sladkorja in italijanske lešnike in kakav, ki prihajajo s trajnostnih kmetij. S tem želijo Nutello izriniti iz vodilnega položaja, a to nikakor ne bo lahko. Barilla bo morala po mnenju enega od poznavalcev odšteti več milijonov evrov, če bo želela, da se njihov izdelek pojavi na prodajnih policah skupaj z Nutello.

»Zagotovo bo produkt, ki so ga poimenovali Crema Pan di Stelle, konkuriral Nutelli v Italiji, kjer je Barilla zelo znana znamka, a bo ta težje prodrla na druge trge,« je za Reuters povedal Marco Eccheli, direktor italijanskega svetovalnega podjetja AlixPartners.