Gre tudi za nekakšen fundamentalni spomin na čas in obdobje velikih rockovskih imen, ki so se najprej kalila v podtalnih garažah, da bi nato potrjevala lastno glasbeno obrt v studiu in sproti dokazovala svojo pristnost in izjemnost na odrih. Joe Strummer (1952–2002) je bil, najprej s svojimi tovariši v The Clash in pozneje kot solist ter tudi krmar spremljevalnih The Mescaleros, del velike rock zgodbe. Zgodbe, brez katere je popolnoma nepredstavljivo kakršno koli pojmovanje dandanašnje popularne in tiste malo manj popularne ali, če sem bolj natančen, nekonvencionalne glasbe. Ne le da si je s svojim ustvarjalnim delom prislužil častno in monumentalno mesto v svetovni glasbeni hiši slavnih, temveč je s svojo antologijsko pesmarico zadolžil prihajajoče glasbene rodove tistih, ki glasbo jemljejo in razumejo kot nekaj več kot le zgolj zabavno in brezskrbno razvedritev. 

Dvojna izdaja Joe Strummer 001 se nam razodeva v fantastičnih 32 skladbah. Od tistih zimzelenih, kot so London's Burning, Tennessee Rain, It's a Rockin' World, X-Ray Style, pa vse do manj znanih Strummerjevih glasbenih avizov. Recimo za film neodvisne produkcije When Pigs Fly iz leta 1993 v režiji Sare Driver kot tudi v izjemni Love Kills, ki je bila posneta za film Sid & Nancy iz leta 1986. Toda tisto celostno podobo njegovega avtorskega genija dobimo šele ob poslušanju uvodnih skladb Letsagetabitarockin' in Keys To Your Heart, ki segata v čas pred skupino The Clash, ko je Strummer shodil z začetnimi glasbenimi koraki s svojo prvo skupino 101ers. Nabrita fuzija punk surfa in odkritih simpatij do Chucka Berryja, ki se v vseh navdahnjenih letih ustvarjanja najbolje manifestira v manični desetminutni improvizaciji U. S. Nort, kjer s Strummerjem kitare kreše njegov clashevski antipod Mick Jones. To ni edini privlačno pristni duet na tej kompilaciji. V skladbi Boba Marleyja Redemption Song je Strummer v družbi Johnnyja Casha, ki mu sledi z ravno tako prefinjeno zvočno-lirično figuraliko duet z Jimmyjem Cliffom v skladbi Over The Border. Vse skupaj povezano z nevidno, a sila slišno pajčevino avtorjevega svobodomiselnega duha, iskrenega kozmopolitizma in čezotoške glasbene razgledanosti, ki pušča sledi s skladbami Afro-Cuban Be-Bop, Yalla Yalla, Trash City. Od punka prek duba in reggaeja pa vse do revolucionarnega naboja skladbe 15th Brigade, ki je Strummerjeva interventna različica ponarodele pesmi Viva La Quince Brigade iz španske državljanske vojne.

Če bi povlekli nekakšno analogijo iz glasbenikove biografije – rojen leta 1952 v turški Ankari, kjer je njegov oče kot diplomant širil in spodbujal političnoekonomske interese britanske krone – bi prišli do zanimive vzporednice ob poslušanju pričujoče kompilacije. Namreč v nasprotju z očetom se je Joe Strummer glasbeno in umetniško realiziral kot eden ključnih spodbujevalcev, posrednikov in promotorjev tujih glasbenih praks in kultur v Združenem kraljestvu. Takšno mnenje je (ob)veljalo, bilo je slišno in vidno še v aktivnem času skupine The Clash. Pričujoča posthumna zbirka nikoli doslej izdanih in na novo remasteriziranih skladb pa le potrjuje ta dejstva in kot taka prinaša več kot dodano in dodatno vrednost Strummerjevemu glasbenemu opusu. 

Za njegove privržence in tiste, ki bodo to šele postali.