Začetki podjetja segajo v leto 1979, ko je Anton Logar, oče sedanjega direktorja Zdravka Logarja, odprl obrtno delavnico, v kateri so najprej izdelovali čebelarske tehtnice za Medex. Po izgubi trga nekdanje Jugoslavije leta 1991 so morali večino zaposlenih odpustiti in začeti delati za druge industrije. Prva večja naročila so prišla z letom 1993, ko so se udeležili sejma v Avstriji, nato dve leti kasneje še svetovnega čebelarskega kongresa Apimondia v Švici. Leta 1996 so tržno nišo našli v izdelavi nerjavečih posod za vino, ki je bila do leta 2006 primarni posel. Vzporedno so razvijali čebelarski posel v tujini in v nekem trenutku je izvoz začel eksponentno naraščati. Ključna odločitev za hitro rast je bila usmeritev na izdelke z večjo dodano vrednostjo.

Ključno je poznavanje miselnosti kupcev

Ena večjih prelomnic v poslovanju se je zgodila v letu 2004, ko so podjetje preselili v poslovno cono v Šenčurju, kjer so zgradili popolnoma nove proizvodne, poslovne, skladiščne in prodajne prostore. Po besedah direktorja Zdravka Logarja je bil prostor petkrat prevelik za tedanje potrebe, vendar pa ob sedanji rasti postaja premajhen, zato v prihodnje načrtujejo postavitev nove poslovne stavbe. Ob tedanji selitvi v nove prostore so proizvodnjo dopolnili z lastno trgovino, kjer čebelarjem ponujajo vse potrebno za njihovo dejavnost.

Še pred selitvijo v nove prostore so leta 2003 sodelovali na svetovnem čebelarskem kongresu Apimondia, ki je tisto leto potekal v Ljubljani, kar se je izkazalo kot pametna poslovna poteza. Dobili so bronasto medaljo za tehnološke inovacije, s čimer so dobili dober ugled v čebelarski skupnosti. To se je poznalo tudi pri prodaji. Logar pravi, da je za uspeh v njihovi panogi ključno poznavanje miselnosti kupcev. Čebelarjem zato radi prisluhnejo, od njih dobijo največ informacij pa tudi idej za izboljšanje izdelkov. Inovacije so njihova konkurenčna prednost, vir idej zanje pa so poleg čebelarjev tudi zaposleni.

Največ izvažajo v Nemčijo in Avstrijo

V podjetju, v katerem dela 25 ljudi in je specializirano za izdelavo čebelarske opreme iz nerjavečega jekla, prodajo največ točil za točenje medu, nerjavečih posod za shranjevanje medu ter opreme za odkrivanje satja in topljenja voska. V njihovi ponudbi so tudi panji in preostala oprema drugih proizvajalcev. Delež prodaje izdelkov lastne proizvodnje na tujih trgih je 80-odstoten. Večinoma izvažajo na evropski trg, a naročila dobivajo tudi z bolj oddaljenih trgov, na primer iz ZDA, Kanade, Avstralije, Peruja, Irana, Gruzije…

Glavni trg podjetja je Nemčija, veliko izvažajo tudi v Avstrijo, kjer so denimo bolj prepoznavni kot v Sloveniji. Razlog, da so usmerjeni predvsem na nemško govoreče države, je po besedah direktorja miselnost tamkajšnjih kupcev: cena ni glavno merilo, temveč kvaliteta. Trenutno največ vlagajo v širitev v Švico, kamor že dnevno odpremljajo pošiljke. Z namenom, da bi svojim strankam ponudili najboljše, veliko investirajo v posodobitev proizvodne linije. V letih 2008–2013 so posodobili in tehnološko opremili celotno proizvodnjo z uvedbo modernih CNC-strojev, ki jim omogočajo izdelavo tudi najzahtevnejših proizvodov. Trenutno nadgrajujejo postopke dela.