Iz podjetja so sporočili, da je bilo prizadetih do 500.000 uporabnikov.

Glede na pisanje WSJ je Google odkril težavo že marcu, a o njej niso obvestili širše javnosti, saj niso želeli pritegniti pozornosti regulatorjev. Ti so se ravno takrat zaradi zelo podobnega primera, danes znanega kot afera Cambridge Analytica, ukvarjali s Facebookom. V interni okrožnici Googlove pravne službe, ki je prišla v roke WSJ, je med drugim pisalo, da bi ob razkritju napake izvršni direktor Googla Sundar Pichai skoraj gotovo moral pričati pred ameriškim kongresom.

Ranljivost je avtorje aplikacij za družbeno omrežje google+ omogočala dostop do imena, naslova elektronske pošte, poklica, spola in starosti uporabnikov. Tudi tistih, ki aplikacij zvedavih avtorjev niso naložili in se z njihovim brskanjem po osebnih podatkih niso strinjali. Dostop jim je, podobno kot v primeru Cambridge Analytice, omogočilo že strinjanje prijateljev. Googlu ni uspelo točno določiti kroga prizadetih uporabnikov. Čeprav so napako odkrili in popravili marca letos, pa je obstajala že vse od leta 2015.

Zaradi odkritja napake bodo pri Googlu okrepili tudi nekatere nastavitve za varovanje zasebnosti na androidih. Uporabniki bodo imeli sedaj večjo svobodo pri določanju podatkov, do katerih bodo imele dostop aplikacije. Predvidevajo, da bo sedaj imelo manj aplikacij dostop do seznama klicev in podatkov o sporočilih sms.

Google se brani, da napaka ni bila dovolj resna

V Evropski uniji je maja začela veljati splošna uredba o varstvu osebnih podatkov (GDPR), po kateri so podjetja dolžna obvestiti prizadete, če so bili njihovi osebni podatki izpostavljeni ali zlorabljeni. Ali bo Google zaradi v ponedeljek razkrite ranljivosti podvržen pregledu, ni jasno.

Google skuša svojo odgovornost relativizirati z izgovori, da težava ni bila dovolj resna, da bi o njej obvestili javnost. Pravijo tudi, da je njihova pisarna za zasebnost in zaščito podatkov pregledala zadevo in med drugim ugotovila, da ni bilo resnih dokazov o zlorabi podatkov.

Google+ so zagnali leta 2011 z namenom konkurence družbenemu omrežju Facebook, a so bili pri tem neuspešni. Že več let se je ugibalo, ali bodo omrežje zaprli. Sedaj pa so se odločili, da ga bodo po prehodni fazi avgusta prihodnje leto zaprli za potrošnike, češ da ga ti niso dosegli zadostne interakcije.

Podjetje je bilo sicer vedno skopo s podatki o uspešnosti omrežja. Sedaj pa so sporočili, da je 90 odstotkov obiskov omrežja trajalo manj kot pet sekund.

Google bo storitev še naprej nudil podjetjem, ki že uporabljajo Google+, za interno komunikacijo.

Delnice Googlovega krovnega podjetja Alphabet so sicer od razkritja padle za 1,23 odstotne točke.