Občina Grosuplje išče gradbenega izvajalca, ki bo med železniško progo Ljubljana–Novo mesto in Taborsko cesto zgradil parkirno hišo z 222 parkirnimi prostori. 161 jih bo občina namenila parkiranju po sistemu P+R, saj bodo vozniki zaradi bližine avtobusne postaje lahko do Ljubljane in nazaj uporabljali avtobuse Ljubljanskega potniškega prometa na progi 3G.
Uporabniki te parkirne hiše pa bodo imeli možnost tudi prestopanja na vlak, saj na bližnji železniški postaji ustavljajo vlaki, ki vozijo na progi med Ljubljano in Metliko. Če bo prihodnje leto dokončana prenova železniške proge med Grosupljim in Kočevjem, gre upati, da bo proti Ljubljani vozil kakšen vlak več, ki bo uporabnikom grosupeljskega sistema P+R povečal izbiro razpoložljivih vlakov.
Zaprta kolesarnica
Ob vhodu v parkirno hišo bo občina zgradila tudi zaprto kolesarnico, v kateri bo prostora za 40 koles, lastniki električnih koles pa jih bodo v kolesarnici lahko tudi polnili. Tudi vozniki osebnih vozil na elektriko bodo v kletni etaži parkirne hiše lahko polnili svoja vozila.
Gradnja parkirne hiše, ki bo trajala osem mesecev, je na portalu za javna naročila ocenjena na 2,87 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Točna vrednost gradnje bo bolj jasna, ko bo občina končala postopek javnega naročila za izbor izvajalca gradnje.
Občina bo večino potrebnih sredstev pridobila iz evropskega kohezijskega sklada, in sicer gre za 1,66 milijona evrov. Del sredstev bo prispevalo ministrstvo za infrastrukturo, preostanek denarja pa bo zagotovila grosupeljska občina. Pogodba o sofinanciranju te naložbe je bila podpisana v sredini septembra.
Cena še neznanka
»Vrednost parkiranja v P+R bo prilagojena smernicam ministrstva, ki pa ne predpisuje dražje parkirnine, kot je vožnja do prestolnice in nazaj v Grosuplje,« je zapisala občina Grosuplje na svoji spletni strani. Velja omeniti, enosmerna vozovnica med Ljubljano in Grosupljim stane 2,5 evra, pri čemer imajo potniki ob plačilu z urbano 90 minut še možnost brezplačnega prestopa. Preostalih 61 parkirnih prostorov bo plačljivih kot v običajnih parkirnih hišah.
Za primerjavo, v Mestni občini Ljubljana morajo vozniki, ki uporabljajo občinska parkirišča P+R, za celodnevno parkiranje plačati 1,2 evra, pri čemer sta v to ceno všteti še dve vožnji z mestnim avtobusom, ki veljata znotraj 24 ur. Sistem P+R lahko po podatkih, objavljenih na spletni strani Ljubljanskega potniškega prometa, uporabljajo tudi potniki z Vrhnike. Na Vrhniki je parkirišče tega tipa urejeno v Sinji Gorici. Uporabniki lahko na parkirišču brezplačno parkirajo, ko kupijo enosmerno (2,7 evra) ali povratno (5,4 evra) vozovnico za primestne avtobuse LPP med Vrhniko in Ljubljano.
Na območju Mestne občine Ljubljana sicer trenutno deluje pet parkirišč tipa P+R, in sicer Barje, Dolgi most, Studenec, Ježica in Stožice. Naslednje novo parkirišče tega tipa bo, kot kaže, občina uredila ob Celovški cesti v Stanežičah. Tudi ljubljanska občina se je prijavila na razpis ministrstva za infrastrukturo, da bi pridobila evropska sredstva za gradnjo parkirišča P+R Stanežiče, kjer bi bilo 445 parkirnih prostorov. V zadnjem rebalansu proračuna ljubljanske občine je gradnja tega parkirišča ocenjena na nekaj več kot tri milijone evrov. Občina načrtuje, da bi iz evropskega kohezijskega sklada pridobila 1,7 milijona, dobrih 300.000 pa iz državnega proračuna.