Kaj se zgodi, če po neuradnih podatkih 113 ton težka lokomotiva s sedemdesetimi kilometri na uro trči v osebni avto, so se lahko danes ob pol devetih zjutraj prepričali prebivalci Prvačine blizu Nove Gorice. Po uradnih podatkih policije je 54-letni strojevodja skupaj s pomočnikom vozil tovorno lokomotivo iz Dornberka proti Šempetru pri Gorici. Nekaj minut čez osmo je na nezavarovan železniški prehod v Prvačini z osebnim avtom zapeljal 33-letni voznik. Naravnost pred lokomotivo.

Trčenje je bilo silovito, lokomotiva je še šestdeset metrov potiskala avto pred sabo, nato pa ga zrinila s tirov v jarek nekaj metrov nižje. Tovorna lokomotiva se je sicer ustavila šele po več kot sto metrih. Avto je bil povsem uničen, v zveriženi pločevini pa je ujet ostal voznik. »Pet gasilcev je sodelovalo pri zelo težki intervenciji. Človek je bil v avtu poškodovan, a pri zavesti. S tehničnim posegom smo ga rešili, oskrbeli so ga novogoriški reševalci in ga odpeljali v šempetrsko bolnišnico, kasneje pa so ga od tam s hudimi poškodbami odpeljali v ljubljanski klinični center. Intervencija je bila kar dolgotrajna in temu primerno zahtevna. Na našem koncu je kar nekaj takih prehodov prek tirov in tudi nekaj nesreč je že bilo,« je povedal vodja intervencije Sebastijan Čuk iz novogoriške poklicne gasilske enote. Kot so sporočili s PU Nova Gorica, je nesrečo zakrivil voznik avta, ki je pripeljal po lokalni cesti proti naselju Prvačina. Zapeljal je na prehod, pri tem pa se ni prepričal, če po progi slučajno ne prihaja vlak. Kot so še sporočili, naj bi si voznik zlomil medenico. Proga je bila zaprta od 8.21 do 9.47. V tem času so Slovenske železnice za potnike organizirale nadomestni avtobusni prevoz.

Na policiji ob tovrstnih nesrečah na tirih vedno znova poudarjajo, da predpisi določajo, da mora voznik, ki se približuje nivojskemu prehodu, voziti s posebno previdnostjo in s takšno hitrostjo, da lahko pravočasno ustavi pred prehodom. Vlak ali drugo prevozno sredstvo, ki se premika po železniških tirih, ima prednost pred drugimi udeleženci v cestnem prometu. Nezavarovani nivojski prehodi čez železniško progo so označeni z Andrejevim križem. Voznik mora pred takšnim prehodom ustaviti vozilo in se prepričati, da lahko varno prečka železniško progo.

V Sloveniji je več kot 400 nezavarovanih železniških prehodov. Ureditev takega prehoda z zapornicami stane po nekaterih podatkih okoli pol milijona evrov. V prometnih nesrečah na prehodih ceste prek tirov so lani sicer umrli štirje ljudje, prav tako predlani. Letos k sreči še nihče.