Tožilka Nikolaja Hožič je na podlagi ugotovitev, ki jih je prineslo sojenje, vnesla nekaj sprememb v obtožnico zoper pilota toplozračnega balona Mira Kolenca, ki je 23. avgusta 2012 ob 6.50 z 31 potniki vzletel s travnika v bližini ljubljanskega Brda. Kot je znano, se je turistični polet končal grozljivo, balonarska nesreča je vzela šest življenj, veliko potnikov (pa tudi pilot) je bilo poškodovanih. A tudi s popravki se za Kolenca ni kaj dosti spremenilo: tožilka mu še vedno očita kaznivo dejanje povzročitev splošne nevarnosti in še vedno mu grozi osem let zapora. Sojenje se je s tem zelo približalo koncu. Nadaljevanje glavne obravnave je predvideno za sredino novembra, ko je, kot je napovedala sodnica Sinja Božičnik, če ne bo kakšnih presenetljivih preobratov, že pričakovati zaključne besede.

Malomarnost in lahkomiselnost

Hožičeva je že prej Kolencu očitala, da se je za polet odločil kljub slabi vremenski napovedi. V popravljeni obtožnici pa piše, da se je že dan pred nesrečo območju Alp bližala hladna fronta, za dan nesreče pa napovedovalo nestabilno vreme. Za let naj bi se odločil, čeprav je imel za letenje s takim tipom balona premalo pilotskih izkušenj in čeprav so bili že ob vzletu vidni nevihtni oblaki. Tožilka mu očita, da je letel do nadmorske višine 1371 metrov, zatem pa kljub nevihtnim oblakom poleta ni prekinil, ampak se je, nasprotno, še dvignil. Za pristanek naj bi si izbral napačen kraj, pri čemer ni upošteval vseh varnostnih priporočil proizvajalca balona, niti ne pravil stroke, saj ni naredil vsega za zasilni pristanek: ni uporabil rdeče vrvi za zasilno pristajanje, ni ugasnil gorilnika in ni zaprl ventilov za dovod goriva v cilindre. Po prvem udarcu balona v tla, ko je iz košare balona padlo nekaj potnikov, naj bi ogenj še dodajal, zato je zrakoplov ponovno dvignilo v zrak. Zelo nizko je preletel Ižansko cesto, po kateri je potekal promet, in s tem potencialno ogrozil prometne udeležence, piše v obtožnici, na vzhodni strani Ižanske ceste pa z balonom ponovno udaril v tla. Zaradi napačne izbire kraja pristajanja je ob udarcu v drevo, zaradi poškodovanja cevi in neugasnjenega gorilnika ter nezaprtih ventilov izbruhnil požar. V njem so umrli Izidor in Alja Prevodnik, Bojana Groznik in Ema Zelko. Erika Ferlan in Peter Zelko sta za posledicami hudih poškodb umrla nekaj dni kasneje v bolnišnici. V prvotni obtožnici je bilo zapisano, da je bilo hudo poškodovanih deset ljudi, v novi pa je govor o enajstih. Za nekega potnika se je namreč dodatno izkazalo, da je imel zlomljene lopatico, nosno kost in rebro, kar je opredeljeno kot huda poškodba.

Hožičeva v zaključku Kolencu očita, da je kaznivo dejanje storil iz malomarnosti, saj ni ravnal s potrebno pazljivostjo, čeprav se je kot pilot zavedal, da lahko zaradi neugodnih vremenskih razmer in velikosti balona ter nespoštovanja pravil stroke in priporočil proizvajalca pride do nesreče in smrtnih ter drugih poškodb, pa je lahkomiselno mislil, da se to ne bo zgodilo.

Šest let za priznanje

Kolencu in njegovemu zagovorniku Borisu Grobelniku je sodnica zdaj dala čas, da preučita modificirano obtožnico in se pomenita, kako naprej. Kolenc ima možnost dodatnega zagovora ali dokaznih predlogov, a skorajda ni dvoma, da se sojenje končuje. Kolenc je sicer prvič stopil pred sodnico novembra 2015 – na predobravnavnem naroku mu je tožilstvo za primer priznanja krivde ponudilo šest let zapora. Ker ni priznal, se je začelo sojenje, zagovor je podal novembra 2016. Očitno vse poteka v slogu tega meseca, saj je nadaljevanje obravnave, morda z zaključnimi govori in celo sodbo, predvideno za 16. november.