Ladja Venta Maersk se je na zahtevno pot, ki je sedaj mogoča zaradi drastičnega znižanja arktičnega ledu, odpravila 23. avgusta.

Na pot se je odpravila skupaj z ruskim najmočnejšim lomilcem ledu, ki je za tovorne ladje na tej poti obvezen spremljevalec. Pot od Vladivostoka poteka vse do Berinške ožine med Rusijo in Aljasko, od tam je ladja nadaljevala vzdolž severne obale Rusije vse dokler ni prispela v norveške vode.

Omenjena pot je že letos poleti doživela opazen porast prometa, ko so jo v vse večjem številu začele uporabljati ladje za prevoz nafte in plina. Vse to pa omogoča rekordno nizka stopnja ledu na arktičnem morju. Letos so zaradi globalnega segrevanja temperature na tem delu Zemlje povprečje prekoračile za 30 stopinj Celzija, piše Independent.

Pot zaenkrat še ne bo postala stalna

Čeprav severna pot potovalni čas med Evropo in Azijo skrajša tudi za dva tedna, saj ladjam ni treba potovati preko Sueškega prekopa ali prečkati Rt dobrega upanja v Južni Afriki, v Maersk Line zagotavljajo, da zaenkrat še ne računajo, da bi ta postala redna linija njihovih ladij. »Testna pot nam bo pomagala pri odkrivanju novih možnostih za prevoz surovin s tovornimi ladjami. Trenutno pa ne vidimo, da bi severna pot postala naša komercialna alternativa za obstoječo mrežo,« so za Independent povedali pri Maersku.

Z vzpostavitvijo tovorne poti preko Severnega morja niso zadovoljni tudi tisti, ki se zavzemajo za ohranitev neokrnjene narave. Sune Scheller, vodja organizacije Greenpeace Nordic je dejal, da bi vzpostavitev kakršnekoli tovorne poti preko Arktičnega ocena močno povečala nevarnost okoljske katastrofe. »Največji problem nastaja zaradi nafte,« je dejal.