Ko je francosko družinsko podjetje Treves pred 13 leti v Biču v trebanjski občini odprlo vrata nove tovarne za dobavo v novomeški Revoz, je zaposlovalo 30 ljudi. Danes podjetje, specializirano za razvoj, izdelavo in dobavo avtomobilskih sestavnih delov s področja zvočne in termične izolacije, zaposluje 140 delavcev, njihove izdelke je mogoče najti v renaultih, Mercedesovih smartih, fiatih in jaguarjih. Lansko leto so zaključili s 17 milijoni evrov prihodkov, letošnje naj bi z 20 milijoni, direktor Andrej Baškovič pa tudi za prihodnja leta napoveduje rast.

K temu bo nedvomno pripomogla tudi nova, sedem milijon evrov vredna naložba, s katero so pred letom dni zagnali serijsko proizvodnjo izdelkov za jaguar e-pace, v teh dneh začenjajo še proizvodnjo opreme za športnega terenca, električno vozilo jaguar i-pace, obe vozili sicer proizvajajo v tovarni Magna v avstrijskem Gradcu. Z novimi posli vstopajo v tako imenovani razred premium vozil, s čimer širijo svojo navzočnost v različnih segmentih in na več trgih, s tem pa, kot dodaja Baškovič, povečujejo svojo konkurenčnost in zmanjšujejo poslovna tveganja.

Kot opisuje Baškovič, izolatorje zvoka izdelujejo iz polimerne pene. Drugi, prav tako očem skrit izdelek, je klobučevina, ki je absorber zvoka in je v zadnjem času vse več vgrajujejo v električne avtomobile. Izdelujejo pa tudi preproge za avtomobile, stranske obloge prtljažnika in police prtljažnika.

Če je močna tovarna, se krepi tudi mreža dobaviteljev

»Revoz je še danes naš zelo pomemben partner. V vseh teh letih smo se od njega ogromno naučili, to sodelovanje pa je dokaz, da v regiji potrebuješ močno tovarno, močno blagovno znamko, ki potem okrog sebe zgradi mrežo dobaviteljev. Ti začnejo kot majhni in se potem razvijajo, kot smo se tudi mi,« pravi Baškovič in ob tem dodaja, da so imeli kar nekaj težav dobiti delovno silo, saj se je z novo naložbo odprlo 65 novih delovnih mest. V tovarni je tudi 13 robotov, trenutno vgrajujejo štirinajstega.

Sedemmilijonska naložba obsega stroške razvoja, osnovna sredstva, orodja, medtem ko je nova, okoli 4000 kvadratnih metrov velika proizvodna hala, s katero so podvojili zmogljivosti in površino tovarne, v lasti podjetja Eurotek. V dobrem letu in pol, kolikor so imeli časa od sklenitve posla do postavitve nove proizvodne linije, so se tako morali najprej dogovoriti z Eurotekom, da bo zgradil halo in jo nato Trevesu oddal, pridobiti so morali potrebna zemljišča in dokumentacijo, zgraditi objekt, vzpostaviti linijo, še prej pa je občina morala spremeniti prostorske načrte.