Ferarri namerava od 2019 do 2022 na trg poslati 15 novih modelov, je v predstavitvi razvojnega načrta podjetja do leta 2022 povedal prvi mož podjetja Louis Camilleri. Skoraj 60 odstotkov modelov bo na koncu tega obdobja hibridnih, je dodal.

Z vidika porabe goriva zelo požrešni ferarriji se sicer po svetu soočajo z vse bolj zaostreno regulacijo, pa tudi vse bolj okoljsko osveščenimi potencialnimi lastniki. Tako bo podjetje s hibridnimi avtomobili »zadostilo zahtevam regulatorjev, pa tudi željam kupcev po občutno izboljšanih izpustih ob ohranitvi voznih občutkov, ki ferrarije delajo tako unikatne«, je dejal Camilleri.

Ferrari je sicer nekoliko zmanjšal načrtovani srednjeročni dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo. Ta naj bi tako leta 2022 znašal med 1,8 in dvema milijardama evrov. »Tudi če bo zahtevno, smo prepričani, da je to mogoče doseči. To je ambiciozen, a uresničljiv načrt,« je poudaril Camilleri.

Pokojni dolgoletni legendarni šef Ferrarija Sergio Marchionne je pred tem cilj postavljal pri dveh milijardah evrov.

V skladu z načrtom naj bi podjetje prihodke s 3,4 milijarde evrov v letu 2017 dvignilo na pet milijard v letu 2022. Glavni adut pri tem bodo novi avtomobili.

Ferrari bo imel tudi terenca

Podjetje, znano po nizkih športnih avtomobilih, bo v prihodnjih letih predstavilo tudi svojega prvega mestnega terenca. Camilleri je priznal, da se je sprva upiral tej ideji. »Preprosto se ne sklada z našo znamko in vsem, kar predstavlja,« je dejal. A obenem je napovedal, da bo novi dizajn »preoblikoval pričakovanja«.

Novi SUV bo »eleganten, močan, vsestranski, udoben, prostoren ... v vseh pogledih vreden Ferrarijevega znaka,« je zagotovil.

Podjetje je danes predstavilo tudi novi superavtomobil brez strehe, ki naj bi bil najboljši približek dirkalnemu avtomobilu Formule 1, kadar koli narejen za splošni trg. Avtomobil z ohišjem iz karbonskih vlaken in z 810 konjskimi močmi bo na voljo v enosedežni (Monza SP1) in dvosedežni verziji (Monza SP2). Ferrari bo proizvedel manj kot 500 teh konjičkov, ki bodo lahko do 100 kilometrov na uro pospešili v manj kot treh sekundah.

Gre za prva modela iz nove serije Icona, ki naj bi jo navdihovali ikonični ferrariji iz preteklosti.

Ferrari je sicer pred izzivom, kako povečati zaslužek brez povečevanja proizvodnje. Eden od čarov njegovih avtomobilov je namreč prav to, da so redki in težko dostopni.

Delnica podjetja je avgusta izgubila osem odstotkov vrednosti, potem ko so se vlagatelji spraševali, ali lahko Ferrari še naprej brzi po poti zastavljenih poslovnih ciljev po smrti Marchionneja. Ta se je poslovil zaradi bolezni. Njegov naslednik Camilleri je na čelo Ferrarija prišel iz tobačnega koncerna Philip Morris.