Nedavno so na mejnem prehodu Vinica zaključili gradnjo dodatnega, 200-metrskega čakalnega pasu za tovornjake, kar je Direkcijo RS za infrastrukturo stalo nekaj več kot pol milijona evrov. S tem so izpolnjeni infrastrukturni pogoji za varno izvajanje mejne kontrole po schengenskih standardih. Zdaj je na vrsti vlada, da na predlog notranjega ministrstva spremeni uredbo o določitvi mejnih prehodov, s katero bo tudi uradno sprostila promet za tovorna vozila, katerih skupna masa presega 7,5 tone. Kdaj naj bi vlada spremenila uredbo, pa še ni znano. Kot je dejala županja Mojca Čemas Stjepanovič, je občina na ministrstvo za notranje zadeve že poslala dopis, s katerim ga poziva, naj vladi čim prej predlaga spremembo uredbe.

Občina Črnomelj in podjetniki so že več let opozarjali pristojne, da je omejitev za tovorna vozila neživljenjska, saj pomeni, da lahko čez most peljejo bolj ali manj le prazni tovornjaki. Lani sta občina in črnomaljska podjetniška zbornica pristojnim poslali tudi dopis z več kot 70 podpisi belokranjskih podjetnikov, s čimer sta skušali znova prepričati odgovorne, da sprostijo omejitev tovornega prometa. Zanimivo pa je, da s hrvaške strani ni nikakršnih omejitev.

Več sprememb prometne signalizacije

Zgodba se vleče že od leta 2008, ko je vlada z uredbo o kategorizaciji mejnih prehodov določila, da lahko skozi viniški prehod peljejo tovorna vozila do največje skupne mase tri tone in pol. Črnomaljci so skočili na noge in zahtevali spremembo. Meritve leta 2014 so pokazale, da nosilnost mostu ni problematična, zato so omejitev povišali na 30 ton. A že čez mesec dni je ministrstvo opozorilo direkcijo na kršenje uredbe in pred prehodom so ponovno postavili znak za omejitev na 3,5 tone. Občina je spet povzdignila glas in leto dni kasneje dosegla, da je vlada z novo uredbo določila omejitev skupne mase na 7,5 tone.

Toda kot so nam lani pojasnjevali na notranjem ministrstvu, na mejnem prehodu niso bili izpolnjeni infrastrukturni pogoji, ki bi omogočali vožnjo tovornim vozilom nad 7,5 tone. »Mejni prehod bi bilo treba razširiti za primere zavrnitve vstopa tovornih vozil. Le tako bi lahko varno izvajali mejno kontrolo po schengenskih standardih,« so takrat dejali.