No, številni moderni avtomobili to mejo dosežejo z lahkoto, a je, če se z njimi ne odpravimo na dirkališče, praktično nimajo kje, saj so zakonske omejitve bistveno nižje. Obstaja pa izjema – to so nemške avtoceste oziroma nekateri njeni odseki, na katerih je 130 km/h le priporočljiva hitrost, omejitve pa ni. Po tem so te bržčas tudi najbolj znane in verjetno je le malo voznikov, ki tega med vožnjo po njih niso vsaj do določene mere izkoristili. Zgodba »autobahna«, kot je danes po vsem svetu znano ime za nemške avtoceste, se je začela pred 86 leti z odprtjem prvega odseka, s širitvijo pa je kmalu za tem to postalo prvo visokohitrostno cestno omrežje z omejenim dostopom na svetu.

12.996 km je po zadnjih podatkih skupna dolžina celotnega nemškega avtocestnega omrežja. S tem ima Nemčija peto najdaljšo avtocestno mrežo na svetu in, morda malce presenetljivo, drugo v Evropi. Več avtocest na stari celini imajo namreč s 15.444 kilometri Španci, ki so v svetovnem merilu za precej večjimi državami ZDA, Kitajsko in Kanado na četrtem mestu.

A je oznaka najdaljše avtoceste v Nemčiji, ki skupaj z drugimi tvori celotno omrežje. Dolga je 962,2 kilometra in poteka med nemškima mejama z Avstrijo na jugu ter Dansko na severu.

140–145 km/h je povprečna hitrost avtomobilov na tistih odsekih nemških avtocest, na katerih ni predpisana hitrostna omejitev, temveč velja le priporočljiva 130 km/h.

Na začetku so postavljali rekorde

V 30. letih prejšnjega stoletja, ko so odpirali prve odseke nemškega avtocestnega omrežja, so te številne dirkaške ekipe izkoriščale tudi za postavljanje hitrostnih rekordov. Najboljši izid, s 432,7 km/h povprečne hitrosti na enem kilometru vožnje na ravnem odseku med Frankfurtom in Darmstadtom, so izmerili leta 1938, dosegel pa ga je Rudolf Caracciola z avtomobilom mercedes-benz W125 rekordwagen in še danes velja za eno najvišjih hitrosti, ki so jih kadar koli dosegli na javnih cestah. To početje so prenehali prav omenjenega leta, ko se je v nesreči smrtno ponesrečil priljubljeni nemški dirkač Bernd Rosemeyer.

Ko sem si ogledal moderne nemške avtoceste in videl, kako pomembno vlogo imajo te za nemško ljudstvo, sem kot predsednik sprejel odločitev, da moramo podobne ceste zasnovati tudi pri nas. Pred tem sem zagovarjal gradnjo običajnih, dvopasovnih cest, obisk Nemčije pa mi je v tem smislu odprl oči. (Dwight D. Eisenhower, predsednik ZDA med letoma 1953 in 1961)

7916 m je dolg predor Rennsteigtunnel pri Oberhofu, ki velja za najdaljšega na nemških avtocestah. Skupno je na njih 75 predorov in več kot 500 mostov, med katerimi je s 185 metri najvišji Kochertalbrücke na avtocesti A6.