Dirka za EP v gorskem avtomobilizmu je najvišja raven tekmovanja, ker v tem športu ni svetovnega prvenstva. Ob siceršnji dirki modernih vozil za EP pa bo potekala tudi dirka starodobnikov, za katere vozni park je po navedbah direktorja zveze AŠ 2005 Dagmarja Šustera vreden okrog 10 milijonov evrov.

Izmed 47 Slovencev se veliko pričakuje od Patrika Zajelšnika v kategoriji športnih vozilih, saj je bil v Nemčiji letos drugi v generalni razvrstitvi evropskega pokala, in domačina Milana Bubniča med turnimi vozili, pa tudi od Petra Marca, Aleša Preka ...

Za zmago pa se bodo potegovali tujci, med njimi bo tudi Italijan Simone Faggioli, ki ima rekordnih šest zmag na dirki v Ilirski Bistrici. Od leta 2014 je neporažen in je tudi rekorder proge in je edini, ki je na aktualni progi dosegel čas pod dvema minutama. Pri tem je dosegel povprečno hitrost 150 km/h, na najhitrejšem delu pa okrog 280 km/h.

Direktor dirke Ferdo Poberžnik je povedal, da bo prvi trening v soboto ob 10. uri. Na nedeljski dirki bo ob 8.30 prva vožnja, ob 12.45 odprtje in nato bo sledila bo druga vožnja. »Letos smo se zelo posvetili varnosti, med drugim je postavljenih 650 do 750 m odbojnih varnostnih ograj. Kljub temu pa je to nevaren šport in nihče ne sme biti obrnjen s hrbtom proti dirkalni progi, prav tako pa je treba upoštevati navodila varnostnih ekip,« je dejal Poberžnik.

»Dirka v Ilirski Bistrici ima zanimivo zgodovino. Naslednje leto bo petindvajseta po vrsti, mislim da jo bomo pripravili, ker sicer vsako leto potekajo debate o morebitni selitvi. Prvi dirki sta bili leta 1994 in 1995 in ju je organiziral Avto klub Olimpija. Kmalu nato je bila prva in tudi zadnja večja nesreča na tej dirki. V zadnjih dvajsetih letih se ni zgodila nobena resna nesreča več,« je med drugim povedal predsednik organizacijskega odbora Šuster.

Proračun dirke je 100.000 evrov, v kar ni vključena cestna ter ostala infrastruktura. »Denarna sredstva dobimo iz treh naslovov, približno po tretjino dobimo od sponzorjev, gledalcev in prijavnin. Občina Ilirska Bistrica za samo dirko ne daje denarja, ampak namenja sredstva za objekte in infrastrukturo, država pa tudi daje namenska sredstva za policijo ter za obnovo cest in ograj,« je dodal Šuster in si zaželel, da bi bilo vreme prirediteljem bolj naklonjeno od napovedi, ki lahko okrnijo načrtovani obisk tekme, ki jo bodo izvedli v vsakem vremenu.

V Sloveniji so tri tradicionalne gorske avtomobilistične dirke in po Šusterjevih besedah je naša država kot organizator s tem zelo pomembna v tem športu; poleg Ilirske Bistrice sta še dirka na Gorjance, ki poteka od 1968, a z veliko prekinitvami in je bila letos 27. po vrsti, ter letos 17. dirka na Lučinah.