Tina Kolenik, vizualna umetnica, performerka in kostumografinja: Ne več oči, danes je koža ogledalo duše
V dneh po odprtju razstave Promenada – cikel selfijev v galeriji Kresija ima Tina Kolenik, vizualna umetnica, performerka in kostumografinja, natančen odgovor na malce nenavadno vprašanje, koliko lubenic potrebujemo za spodoben umetniški projekt. »Za postavitev sem porabila 27 lubenic, ki so skupaj tehtale 405 kilogramov; uporabila sem predvsem njihove lupine, a tudi vseh 8840 pešk, ki so bile v njih. Sredico smo pa pojedli, tako da sem v celoti uporabila vse sadeže – to je bila popolna reciklaža! In to se mi je zdelo zelo pomembno, ker danes res čisto preveč proizvajamo in premalo recikliramo.« Jedro razstave je 18 avtoportretov, na katerih se avtorica zlasti s pomočjo pokrival, ki jih je izdelala iz omenjenega sadeža, levi skozi različne prepoznavne (družbene) identitete, od nune do zakrite muslimanke, od kraljične do ortodoksnega Juda, od partizanke do škofa. Na videz igriva in preprosta zamisel sledi prepoznavni razvojni črti premislekov stanja v sodobni družbi, ki jo je začrtala že kot performerka v tandemu Eclipse, zadnja leta pa tudi v teoretskem polju.
»Nekdanja promenada se je z razvojem digitalne tehnologije preselila na družbena omrežja. Ta so postala ogromna virtualna izložba, kjer se prav tako razkazujemo in promoviramo v najboljši luči,« ugotavlja Tina Kolenik. (Foto: Luka Cjuha)
Od kod zamisel za razstavo Promenada?
V začetku lanskega leta sem začela razmišljati o možnih uporabah lubenice v gledališču, recimo kot scenogr...
V Mestni galeriji Ljubljana je te dni mogoče videti interpretacije telesa in telesnosti skozi ustvarjanje osmih slovenskih umetnikov, ki delujejo na...