Družinsko podjetje Intra lighting, ki je bilo leta 2009 nominirano za gazelo primorsko-notranjske regije, pospešeno krepi svojo navzočnost na trgih zunaj Evropske unije. Podjetje, ki prihodnje leto zaokroža 30-letnico delovanja in je preraslo v vodilnega globalnega nišnega proizvajalca pametne razsvetljave s tehnologijo LED, naj bi do leta 2022 vsaj polovico prihodkov ustvarjalo na neevropskih trgih, »saj bo najpozneje v petih letih v EU spet kriza«, napoveduje Marino Furlan, direktor podjetja. Podjetje sicer izvozi več kot 88 odstotkov v 66 držav, od tega 67 odstotkov na trge EU.

Gradili bodo na Floridi

Tako naj bi skupaj z ameriškima partnerjema in partnerjem iz Kanade na Floridi že naslednje leto zagnali proizvodnjo. V prvi fazi naj bi investicija stala okoli milijon evrov za opremo proizvodnje za montažo svetilk. Letos so na trg dali kar 22 novih družin izdelkov, s katerimi se pozicionirajo v zelo različnih segmentih – od pisarniških prostorov do trgovin in trgovskih središč, hotelov, kongresnih centrov, bolnišnic, šol, proizvodnih hal in skladišč.

Samo lani so izdelali 53.000 različnih proizvodov. Za največji avstralski hotel in igralnico, ki jo gradijo v Sydneyju, so izdelali šest kilometrov dolgo svetilo, dobavili so svetilke za šest stolpnic, ki jih gradijo na umetnem otoku v Dohi. Potegujejo se za opremo petih razstavnih paviljonov na Expo 2020 v Dubaju.

Lani so opremili evropski sedež Oracla v Amsterdamu in evropska sedeža Facebooka in Microsofta v Dublinu, pa tudi Ferrari v Modeni in vrsto bolnišnic v Veroni. Njihove luči razsvetljujejo trgovine Armanija, Calvina Kleina, Adidasa, mnoge kongresne centre, hotele in banke. Dolgoročno sodelujejo z Lekom, Erste group, najdemo jih v Cankarjevem domu, v športnem parku Stožice, Kristalni palači…

V štirih letih do 50 milijonov

Intra lighting skupina ima podjetja še na Hrvaškem, v Srbiji in na Danskem, predstavništva pa v Dubaju, Kanadi, Italiji in BiH. Matično podjetje je lani ustvarilo 28,7 milijona evrov, kar pomeni, da je v primerjavi z letom 2016 prihodke povečalo za 48,5 odstotka. Zelo dinamično rast pričakujejo tudi letos, saj samo v prvem polletju beležijo 22,5-odstotno rast. Cilj podjetja je, da do leta 2022 ustvarijo več kot 50 milijonov evrov, celotna skupina pa 70 milijonov evrov. Število zaposlenih želijo obdržati v sedanjih okvirih – v Sloveniji imajo zaposlenih 110 ljudi, skupina zaposluje 350 ljudi. Podjetje, ki v ospredje postavlja skrb za trajnostni razvoj, želi v polnosti živeti moto: Osvetljuj, ko je potrebno, kjer je potrebno in kolikor je potrebno.

Tridesetletnico delovanja bo podjetje zaznamovalo s postavitvijo svetlobnega laboratorija oziroma centra (Experience Lab), ki ga snujejo že nekaj let. Oktobra prihodnje leto naj bi tako odprli center za čim celovitejše doživljanje svetlobe, v katerem bo vse od prikaza svetlobe skozi zgodovino do virtualne 3D-sobe, ki bo kar najbolj plastično prikazala, kaj lahko uporabnik v prostoru doseže s svetili.